Søn på 5½ ikke renlig

31. januar 2004

Kategori:
Alder:
5 år, 6 mdr.

Søn på 5½ ikke renlig

Vores søn på 5½ (han er enebarn) har problemer med renligheden. Han tisser i bukserne dagligt (mindst 1 uheld), og er det seneste halve år også begyndt at lave lidt i bukserne. Selv i badet kan han finde på at lave lidt pølser, og nogle gange også efter han er kommet op af badet og har fået rent nattøj på.

Han var ellers helt stabil med afføringen fra 3 år til 5 års alderen. Det er svært ikke at blive irriteret, jeg ved godt, det ikke hjælper, men det er anstrengende, når han nogen gange laver en klat i bukserne 3 gange på en dag. Nogle gange vasker jeg 6 par bukser om dagen.

Han er ellers en glad og harmonisk dreng, der trives godt i sin børnehave og har mange kammerater. Han virker ...

Annonce

... heller ikke ked af det og er meget viljestærk. Min mand og jeg har desværre været syge igennem de sidste 5 år med vores rygge og har begge været igennem store rygoperationer. Min mand senest i sommer.

Jeg skal selv opereres i ryggen for 2. gang i næste uge, men jeg tror ikke, at det er det egentlige problem. Både min mand og jeg vil så gerne hjælpe vores søn, ikke mindst fordi han skal i skole til sommer. Børnehavens råd ang. renligheden har desværre ikke hjulpet.

Gør han det bevidst (for at få opmærksomhed) eller tumler han måske med nogle problemer, han ikke selv kan overskue og derfor søger tilbage til et tidligere stadie for at søge tryghed?

Jeg ser frem til at høre fra dig.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. november 2023 | Opdragelse | 4 år, 8 mdr.

Udfordringer med opdragelse af 4 årig

Hej Helen Mit spørgsmål drejer sig om opdragelse - både generelt og...

20. november 2023 | Opdragelse | 4 år, 8 mdr.

Ikke så robust 4,5 årig

Kære Helen. Vi er forældre til en søn på 4,5 og en datter på 2 år. Vores...

11. september 2023 | Renlighed | 5 år, 3 mdr.

Toiletproblemer

Hej, Jeg har tidligere skrevet omkring vores datters "lave stort" problem på...

18. juli 2023 | Opdragelse | 5 år, 10 mdr.

SFO/skolestart - ked af at være væk fra mor

Kære Helen Jeg er i syv sind og har brug for et godt råd og gerne nogle...

9. maj 2023 | Opdragelse | 4 år, 9 mdr.

4 årig som ikke vil lege selv

Kære Helen Jeg skriver til dig, med en udfordring, som har stået på i flere...

Annonce

Viden om børn:

Børnemad, færdiglavet

Færdiglavet babymos er lavet af kontrollerede råvarer og gjort holdbart ved varmebehandling. Det er intet ernæringsmæssigt i vejen med de færdiglavede børnemadsprodukter. Hjemmelavet mad er dog lige så godt.

Vær opmærksom på at færdiglavet børnemad let bliver for findelt i konsistensen og det er vigtigt at barnet stille og roligt vænnes til familiemad og også tilbydes mad, som kræver en vis tyggefunktion og som indeholder naturligt "mere bid".

Du kan finde...

Læs mere i Babylex

Svangerskab

Svangerskab er et andet ord for graviditet. Det betyder at en kvinde bærer et barn i sig, man kan sige at "hun er svanger" = "at hun er gravid". Man kan også sige "gennemføre svangerskabet", "afbryde svangerskabet", "først i svangerskabet" "sidst i svangerskabet" osv.

Svangerskab bruges ofte, når man taler om svangerskabsforgiftning. Se derfor "svangerskabsforgiftning".

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

tak fordi du eksisterer! I 6,5 måned - siden min søn kom til verden - har jeg benyttet mig af din hjemmesiden og læst adskillige hjælpsomme svar/spørgsmål/artikler mm. Hvilken lettelse i øvrigt, at en del førstegangsmødre føler det samme som jeg selv; overvældet af kærlighed, nervøs, urolig, lykkelig, nysgerrig, komplet for meget etc etc:)

Din kærlige og varme jargon gør, at man straks føler sig tryg i at “dele” ens liv og baby med dig!