Svar: Meget mystisk
21. september 2007
Alder:
2 år, 9 mdr.
Kære Mette
Først gør det mig ondt at høre at I nu er flyttet til Danmark og ikke længere bor sammen du og børnenes far.
Det er naturligvis en ting, som påvirker begge børn rigtig meget, det har sandsynligvis været et lidt længere forløb, det er jo ikke bare en beslutning man tager fra den ene dag til den anden, og det bliver de naturligvis påvirket af og reagerer på - hver på sin måde, fordi de jo har meget forskellig alder. Og det er klart at Lucia nok er den der vil reagere mest.
At dette er sket sammen med at hun nu også er startet ny institution, hun er blevet storesøster osv. er alt sammen noget som kan være årsag til at hun pludselig holder sig, får ondt i maven osv. Om der lige præcis er en bestemt årsag, det tror jeg ikke, snarere at det er en sammenhæng af forskellige omstændigheder.
Det bedste du kan gøre nu er at være opmærksom på at det kan ske og jeg tror ikke at det er rent fysiologisk at din datter har problemer med at tømme sin blære. Det er dog en god idé at du lige er obs på at hun skal på toilettet en gang imellem og det er faktisk meget normalt at man, når børn klager lidt over ondt i maven, lige siger "så sæt du dig ud på toilettet, det hjælper" netop fordi de så får tisset, får tømt blæren, får pruttet, kommer af med luften eller måske kommer af med lidt afføring.
Jeg håber at I ellers har det godt alle sammen trods omstændighederne og at I har fundet et godt sted at bo her i Danmark og trives bedst muligt, som situationen er. Knus herfra og rigtig god weekend:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske