Svar: Ble eller gummilagen om natten?
6. september 2006
Alder:
4 år, 10 mdr.
Kære Louise
Jeg er umiddelbart slet ikke i tvivl om at det kan hænge sammen med at jeres dreng er blevet storebror. Det er en reaktion som man ofte ser.
Med den alder din dreng har, så kunne du måske spørge ham, hvordan han har det med at få en ble på igen. Det må alt andet lige være rarere at vågne med en tør ble om morgenen og få den succesoplevelse end at vågne i en våd seng:o) Ofte er det sværere for os forældre end for børnene.
Men derudover tænker jeg at I selv kan gøre rigtig meget. Det ville være en rigtig god idé at I altid huskede ham på at tisse af, før han gik i seng. Derudover vil det være fornuftigt at I fulgte ham på toilettet, når I selv gik i seng og da han tilsyneladende vågner midt om natten for at gå ind til jer, så ville det også være rigtig godt at I hjalp ham på toilettet der.
Det kan sagtens tænkes at han, når han vågner og går ind til jer, faktisk vågner fordi han skal tisse, men han har endnu ikke lært sig at gå på toilettet om natten og det skal I hjælpe ham med, så han med tiden gør det af sig selv.
Rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske