Ble eller gummilagen om natten?

6. september 2006

Kategori:
Alder:
4 år, 10 mdr.

Ble eller gummilagen om natten?

Hej Helen

Har skrevet til dig før vedr. min lille søn og skriver nu til dig vedrørende min store dreng.

Han er 4 år - nærmer sig de 5 om 2 mdr. Han har været renlig uden de store problemer siden 3 års alderen. Haft perioder med uheld om natten, men ikke konsekvent - en gang imellem, hvis han ikke har fået tisset af, inden han skulle i seng.

Nu er han så begyndt at tisse i sengen om natten, de sidste 4 nætter har det været hver nat! - selvom han har tisset af inden han gik i seng. Han tisser ikke i bukserne om dagen overhovedet.

Hvad sker der?...Han er ...

Annonce

... blevet storebror for 2 mdr. siden? Skulle reaktionen så ikke have været derefter?

Forsøger at snakke med ham om det, men han virker sådan lidt ligeglad. Meget forsigtig i ordvalget, da jeg ikke vil have at han skal føle sig forkert eller det skal være pinligt for ham...

Overvejer endten at give ham en ble på om natten - men syntes det virker lidt underligt, når han har været renlig så længe. Ellers et gummilagen i hans seng, men han kommer bare stadig ind til os om natten, så skal der være gummilagner allevegne!

Gode råd søges....

Med venlig hilsen
Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

15. januar 2024 | Transport og ferie | 4 år, 1 mdr.

Ferie med børn

Kære Helen Vi er min mand, jeg, vores datter på 4 og dreng på 7 måneder på...

28. november 2023 | Opdragelse | 4 år, 8 mdr.

Udfordringer med opdragelse af 4 årig

Hej Helen Mit spørgsmål drejer sig om opdragelse - både generelt og...

20. november 2023 | Opdragelse | 4 år, 8 mdr.

Ikke så robust 4,5 årig

Kære Helen. Vi er forældre til en søn på 4,5 og en datter på 2 år. Vores...

Annonce

Viden om børn:

Stamceller

Vores krop er bygget op af celler og Stamceller er oprindelige celler, hvorfra kroppens andre celler udvikler sig. Stamceller findes i det tidlige fosteranlæg, i navlestrengsblod hos nyfødte og i knoglemarven. Man kan sige at stamceller er en umoden celle, der i princippet kan udvikle sig til en hvilken som helst celle i kroppen.

Der forskes i at kunne udnytte stamceller fra fostre, da fosterstamceller kan være et vigtigt led i at helbrede mange forskellige sygdomme.

Læs mere i Babylex

Insemination

Hvis man har problemer med at blive gravide, så kan man blive behandlet med Insemination.

Insemination er den enkleste fertilitetsbehandling og den kan hjælpe, hvis manden har lettere nedsat sædkvalitet.

Behandlingen foregår ved at man fører en portion sæd direkte ind i livmoderen. På den måde springes sædcellerne den første del af vejen til ægget over og chancen for graviditet er dermed større. Derudover bruger man en 'oprenset' portion sæd, det vil sige en mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for en god brevkasse. Vi er i den kedelige situation, at vi ikke har haft glæde og gavn af vores egen sundhedsplejerske. Vi har fundet dine svar meget relevante.

Tak fra os.