Svar: Grøn afføring - 1 mdr.
19. september 2003
Alder:
1 mdr.
Kære Linda
Jeg vil tro at det sandsynligvis skyldes varmen og de ændrede forhold der selvfølgelig altid er til stede, når man er på ferie.
Du skal regne med, at den mad du spiser måske er mere krydret end den du normalt får hjemme, hvorfor din mælk kan ændre sig. Det kan betyde at din datters afføring skifter udseende.
Du kan roligt fortsætte med at amme og hvis I har det varmt, så husk at lade hende komme til brystet lidt hyppigere. Det er normalt at børn melder sig og kun sutter kortvarigt, hvis det er meget varmt. Det gør de for at få slukket tørsten i den vandholdige mælk, som ligger forrest i brystet og det er vigtigt at give lov til dette og ikke bare holde barnet hen med en sut, eller give kogt vand i stedet.
Hvis din datter får feber eller på nogen måde virker sløv eller alment dårlig, så må I søge læge. Der er naturligvis altid en risiko for at hun kan få en mave-tarm-infektion. Umiddelbart tror jeg dog ikke at dette er tilfældet her.
Fortsat god ferie.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske