Svar: Blefri om natten
18. oktober 2013
Alder:
2 år, 6 mdr.
Kære Lea
Tak for dit brev :)
Hvor er det dejligt at Ronja er blevet blefri så hurtigt - det lyder som om at det bare er gået rigtig godt og stadig gør det - også selvom hun havde lidt svært ved at skulle lave afføring, så er der helt styr på dette nu - super!
Nogle børn smider bleen både om dagen og om natten samtidig og har ingen problemer med at holde sig tørre. Andre børn smider bleen om dagen først og derefter kan der gå måneder, nogle gange år, før de er klar til at smide bleen om natten.
Jeg tænker umiddelbart, at I skal prøve at beholde natbleen 2-3 uger og se om hun fortsat holder sig tør hver nat. Hvis hun gør det, så kan I godt prøve at tage bleen af hende. Der skal naturligvis være plads til at der kan ske uheld en gang imellem og det kan også stadig være en god idé at have lidt bleer liggende i skabet for en sikkerheds skyld. Hvis hun bliver syg i løbet af vinteren, får feber eller lignende, så kan det være rart for hende med bleen som sikkerhed.
Bleen inden middagslur lyder det som om at I godt kan fjerne - I kan her lave lidt rutiner omkring toiletbesøg før hun lægges til at sove. Har hun tisset af inden, så lyder det som om at hun fint kan holde sig :) Dejligt!
Fortsat held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske