Svar: Afføring i ble hos 5 årig
29. maj 2004
Alder:
5 år
Kære Kirsten
Jeg kan godt forstå at du er frustreret og gerne vil have hjælp. Som du selv skriver så er der højst sandsynligt en psykisk forklaring, men spørgsmålet er bare, hvad det er. Hvilket er meget svært for mig at gennemskue, da jeg jo ikke kender jeres familie.
Har hun været renlig på noget tidspunkt? Er der sket nogle ændringer i hendes liv? Stiller du for store krav til hende, så hun har behov for at gøre sig lille? Er du for opmærksom på hendes renlighedsproblem? osv. Det er nogle af de spørgsmål du kan stille dig selv.
Du skriver at I har talt med lægen om problemet, måske skulle I prøve at tale med lægen igen; men du kan også ringe til kommunens sundhedsplejerske, som kan rådgive dig ud fra jeres situation, eller henvise dig til en af kommunens psykologer, hvis det skønnes nødvendigt.
Fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske