Svar: Geleagtige krystaller i bleen
10. juni 2009
Alder:
5 mdr.
Hej med dig
Nogle bleer vil i deres sammesætning have et vævet materiale, som når det suger og bliver fyldt med urin, vil blive som geleagtige klumper i bleen. Det ses især ved meget store vandladninger, - f.eks. morgenbleen, hvis barnet ikke har været skiftet hele natten.
Jeg vil derfor umiddelbart tro, at de bløde og geleagtige klumper du beskriver stammer fra bleen og ikke fra din dreng :o)
Hvis du mener det er fra din dreng, så er det en god idé at få lægen til at se på dem, gem en ble med klumperne i og vis det til lægen.
Fortsat held og lykke med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske