Svar: Uendelig vred - opfølgning
29. november 2013
Alder:
5 år
Kære søde du
Tusind tak for din tilbagemelding, som jeg naturligvis har valgt at lægge på siden, netop for at andre forældre kan læse og måske finde lidt ro og hjælp.
For det er rigtigt - du har fuldstændig ret, når du siger, at ting kan ændres, hvis man beder om hjælp, og at det kan være rigtig godt at få hjælp ude fra. Du fortæller, at du var bange for at sige det højt, hvor svært det var hos jer - fordi du var bange for at du så ville miste din dreng. Men du gjorde det - og det har gjort en verden til forskel hos jer. Tingene har ikke fuldstændig løst sig, men I har fået nogle redskaber, som I kan arbejde videre med og det går stille og roligt fremad.
Det er rigtig dejligt at høre at dit møde med børnepsykologen gik godt og det var dejligt at hun mødte både dig og din dreng :) Derudover tænker jeg, at det er rigtig godt, at du valgte at tage morfar med, fordi han er en stor del af jeres liv og betyder meget for både dig og din dreng, og det er rigtig godt, at du har netop din far inde over og kan drøfte ting med i hverdagen. Det vil naturligt også hjælpe både dig og din lille dreng i tiden fremover.
Det lyder som om at du er blevet bedre til at tyde din dreng og de ting han gør - du ser ham på en anden måde nu og det gavner jer begge rigtig meget. Det lyder dog også som om at du er blevet mere sikker som mor. Du tror mere på dig selv og på det du gør, og det er også med til at give jer mere ro i hverdagen. Du er i stand til at sige fra på en anden måde - og bede om hjælp - og mærker at det er okay at gøre det ... Det er så godt!:)
Endnu engang tak for din tilbagemelding og din ærlige og åbne måde at skrive på. Og sender et stort knus fra dig til mig :)
- og rigtig god jul til jer alle:)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske