Svar: Uendelig vred - opfølgning

29. november 2013

Kategori:
Alder:
5 år

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Opdragelse.

Kære søde du

Tusind tak for din tilbagemelding, som jeg naturligvis har valgt at lægge på siden, netop for at andre forældre kan læse og måske finde lidt ro og hjælp.

For det er rigtigt - du har fuldstændig ret, når du siger, at ting kan ændres, hvis man beder om hjælp, og at det kan være rigtig godt at få hjælp ude fra. Du fortæller, at du var bange for at sige det højt, hvor svært det var hos jer - fordi du var bange for at du så ville miste din dreng. Men du gjorde det - og det har gjort en verden til forskel hos jer. Tingene har ikke fuldstændig løst sig, men I har fået nogle redskaber, som I kan arbejde videre med og det går stille og roligt fremad.

Det er rigtig dejligt at høre at dit møde med børnepsykologen gik godt og det var dejligt at hun mødte både dig og din dreng :) Derudover tænker jeg, at det er rigtig godt, at du valgte at tage ...

Annonce

... morfar med, fordi han er en stor del af jeres liv og betyder meget for både dig og din dreng, og det er rigtig godt, at du har netop din far inde over og kan drøfte ting med i hverdagen. Det vil naturligt også hjælpe både dig og din lille dreng i tiden fremover.

Det lyder som om at du er blevet bedre til at tyde din dreng og de ting han gør - du ser ham på en anden måde nu og det gavner jer begge rigtig meget. Det lyder dog også som om at du er blevet mere sikker som mor. Du tror mere på dig selv og på det du gør, og det er også med til at give jer mere ro i hverdagen. Du er i stand til at sige fra på en anden måde - og bede om hjælp - og mærker at det er okay at gøre det ... Det er så godt!:)

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Endnu engang tak for din tilbagemelding og din ærlige og åbne måde at skrive på. Og sender et stort knus fra dig til mig :)

- og rigtig god jul til jer alle:)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om opdragelse:

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

Annonce

Viden om børn:

CE-mærket

Se efter CE-mærket når du køber legetøj

Legetøj skal være CE-mærket. Det er en sikkerhed for at legetøjet opfylder en række krav til sundhed, sikkerhed og miljø. CE-mærket er fælles for Europa og det er Forbrugerstyrelsen, Sikkerhedsstyrelsen og Miljøstyrelsen, der holder øje med at reglerne for CE-mærkning overholdes. Der foretages løbende stikprøvekontroller for at kontrollere at det legetøj, vi kan købe til vores børn, er i orden.

Du skal også være opmærksom på...

Læs mere i Babylex

Insemination

Hvis man har problemer med at blive gravide, så kan man blive behandlet med Insemination.

Insemination er den enkleste fertilitetsbehandling og den kan hjælpe, hvis manden har lettere nedsat sædkvalitet.

Behandlingen foregår ved at man fører en portion sæd direkte ind i livmoderen. På den måde springes sædcellerne den første del af vejen til ægget over og chancen for graviditet er dermed større. Derudover bruger man en 'oprenset' portion sæd, det vil sige en mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Mange tak for dine mange meget gode og brugbare råd. Jeg er glad for at man kan skrive til dig. Ingen som jeg har mødt har så mange gode konkrete råd som du har og samtidig kan man altid mærke at det er med et stort hjerte. Tak! Persi