Svar: Bordmanér - 5 år, 7 mdr.
10. juli 2013
Alder:
5 år, 7 mdr.
Kære mor
Tak for dit brev :)
Du fortæller, at jeres dreng i bund og grund er velopdragen og det, som er svært hos jer, er at han sidder meget uroligt. Han har svært ved at sidde stille og ofte må du flere gange sige "sid pænt" og lignende...
Jeg kan faktisk ikke lade være med at tænke på, om ikke han vil kunne have glæde af en speciel siddepude. Man kan købe puder, der hjælper børn med at sidde stille, og som gør at de bedre kan koncentrere sig om det, der foregår ved bordet, og det slår mig, når jeg læser dit brev, at det måske vil hjælpe din dreng (og dig), hvis han får en speciel pude at sidde på.
Der findes forskellige typer og modeller til forskellige priser. Du kan f.eks. prøve at se på en "Protac Kuglepude" eller en "Togu Dynair siddepude" - jeg tror faktisk det vil hjælpe jer... Det behøver ikke nødvendigvis at handle om opdragelse:)
Håber du kan bruge dette lidt videre :)
Rigtig god sommer!:)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske