45 minutters lur

10. juli 2013

Kategori:
Alder:
5 mdr.

45 minutters lur

Hej Helen... Igen.

Jeg tror snart jeg bliver skør... Eller ihvertfald desperat!

Når E bliver lagt til at sove til hendes lange lur (2. lur på dagen) sover hun max 45 min og så vågner hun. HVER gang og HVER dag. Når hun så vågner bruger vi mellem 10-20 min på at få hende til at falde i søvn igen. Når hun så er faldet i søvn igen, vågner hun mange gang, hvor det er tydeligt at hun stadig er død-træt.

Vi har forsøgt alt (synes vi) for at få hende til ikke at vågne efter de "gyldne" 45 min.
Hun står under det smukkeste æbletræ i haven og selvfølgelig i skyggen. Sørger for hun ikke er for varm eller kold. At hun har sin sut og sin elskede klud (stofble), har forsøgt at lægge hende på siden. Med en tynd dyne, med en lidt tykkere dyne. At hun er godt mæt, hun får grød inden hun puttes til luren. Har forsøgt at tilbyde hende flaske, ofte drikker hun kun 20-30 ml. Har også forsøgt ikke at give hende en flaske da tanken så har været at hun måske vågner fordi hun er overmæt. Det skal lige nævnes at hun selvfølgelig får vand på kop før, under og efter grøden. Hvis vi er på tur og vognen kører uafbrudt fra hun er puttet, vågner hun stadig ...

Annonce

... efter 45 min.

Det er bestemt ikke nyt at hun vågner efter kort tid, det har hun gjordt længe, men hun har indimellem også sovet 2-3 timer i streg uden vi har hørt et pip fra hende. Så vi ved det kan lade sig gøre.

Hendes rytme ser således ud lige nu.
Kl6 vågner
Kl7.30-8 flaske og puttes til dagens 1. Lur. Sover ca 30-45 min. Indimellem kan hun godt sove 60 min (hvis hun gør det, rykker vi bare :-))
Kl10 grød og vand på kop.
Kl11-11.30 tilbydes flaske og puttes til dagens 2.lur og længste lur.
Kl 11.40-11.15 vågner og bliver kørt indtil hun falder i søvn igen.
Kl ca 13-13.30 vågner
Kl14 flaske
Kl15.30 sover dagens sidste og 3.lur
Kl16-16.15 vågner og flaske
Kl18.30-19 natflaske og puttes.
Kl ca 22.30-23 jeg tager hende op og hun får en flaske. Den tømmer hun som regel.
Kl4-5 vågner og flaske. Sover videre til kl 5.30-6.

Ved du siger at børn der sover så godt om natten, som E gør, kan vi ikke forvente at hun sover mange timer i streg i løbet af dagen. Men synes bare 45-50 min er for lidt som den lange lur og hun er jo tydeligvis stadig rigtig træt.

Hun er 5 mdr nu, men bliver 6 mdr om et par uger.

Mange hilsner fra
Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

Annonce

Viden om børn:

Barneseng

Når man skal vælge seng til sit barn er der visse ting, man kan gå efter. Noget af det vigtigste er at sengen er sikkerhedsmæssigt i orden.

Forbrugerrådet tester jævnligt de børnesenge som er på markedet og her ser man bl.a. på at sengen skal kunne tåle at blive slået, banket på og hevet i. Sengene bliver tjekket for at barnet ikke kan få fingrene i klemme og at tremmeafstanden er korrekt, så barnet ikke kan komme i klemme med sit hoved og sidde fast i sengen.

Den...

Læs mere i Babylex

Kæledyr og børn

I rigtig mange børnefamilier har man en eller anden form for kæledyr, og det er ofte en hund, kat eller et andet kæledyr med pels.

Det kan være rigtig dejligt for børn at vokse op sammen med dyr, og det er lærerigt at skulle hjælpe til med at passe et dyr og sørge for,, at dyret har det godt. At skulle være med til at tage sig af et kæledyr lærer dit barn om ansvar. Det overordnede ansvar for kæledyret er dog dit. Du kan ikke regne med, at dit barn selv kan sørge for et kæledyr,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Først tak tak tak for gode, beroligende og jordnære svar man kan forholde sig til. Og for at skubbe i den rigtige retning ;-)

Pia, Malthes mor