Brev:
45 minutters lur
10. juli 2013
Alder:
5 mdr.
45 minutters lur
Hej Helen... Igen.
Jeg tror snart jeg bliver skør... Eller ihvertfald desperat!
Når E bliver lagt til at sove til hendes lange lur (2. lur på dagen) sover hun max 45 min og så vågner hun. HVER gang og HVER dag. Når hun så vågner bruger vi mellem 10-20 min på at få hende til at falde i søvn igen. Når hun så er faldet i søvn igen, vågner hun mange gang, hvor det er tydeligt at hun stadig er død-træt.
Vi har forsøgt alt (synes vi) for at få hende til ikke at vågne efter de "gyldne" 45 min.
Hun står under det smukkeste æbletræ i haven og selvfølgelig i skyggen. Sørger for hun ikke er for varm eller kold. At hun har sin sut og sin elskede klud (stofble), har forsøgt at lægge hende på siden. Med en tynd dyne, med en lidt tykkere dyne. At hun er godt mæt, hun får grød inden hun puttes til luren. Har forsøgt at tilbyde hende flaske, ofte drikker hun kun 20-30 ml. Har også forsøgt ikke at give hende en flaske da tanken så har været at hun måske vågner fordi hun er overmæt. Det skal lige nævnes at hun selvfølgelig får vand på kop før, under og efter grøden. Hvis vi er på tur og vognen kører uafbrudt fra hun er puttet, vågner hun stadig efter 45 min.
Det er bestemt ikke nyt at hun vågner efter kort tid, det har hun gjordt længe, men hun har indimellem også sovet 2-3 timer i streg uden vi har hørt et pip fra hende. Så vi ved det kan lade sig gøre.
Hendes rytme ser således ud lige nu.
Kl6 vågner
Kl7.30-8 flaske og puttes til dagens 1. Lur. Sover ca 30-45 min. Indimellem kan hun godt sove 60 min (hvis hun gør det, rykker vi bare :-))
Kl10 grød og vand på kop.
Kl11-11.30 tilbydes flaske og puttes til dagens 2.lur og længste lur.
Kl 11.40-11.15 vågner og bliver kørt indtil hun falder i søvn igen.
Kl ca 13-13.30 vågner
Kl14 flaske
Kl15.30 sover dagens sidste og 3.lur
Kl16-16.15 vågner og flaske
Kl18.30-19 natflaske og puttes.
Kl ca 22.30-23 jeg tager hende op og hun får en flaske. Den tømmer hun som regel.
Kl4-5 vågner og flaske. Sover videre til kl 5.30-6.
Ved du siger at børn der sover så godt om natten, som E gør, kan vi ikke forvente at hun sover mange timer i streg i løbet af dagen. Men synes bare 45-50 min er for lidt som den lange lur og hun er jo tydeligvis stadig rigtig træt.
Hun er 5 mdr nu, men bliver 6 mdr om et par uger.
Mange hilsner fra
Mor