Svar: Jeg vil flytte

31. maj 2012

Kategori:
Alder:
2 år, 5 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Opdragelse.

Kære du

Tak for dit brev og velkommen til :)

Jeg er ked af at høre at det ikke kan fungere mellem jer og at du derfor har valgt at I skal flytte fra hinanden.

Hvor meget børn skal bo hos henholdsvis den ene eller den anden forældre afhænger helt af, hvordan barnet vil trives bedst og der er mange faktorer, der spiller ind her. For det første har barnets alder noget at sige, det har også betydning hvordan forældrenes arbejdsmæssige og personlige forhold er, det har betydning om I kan arbejde sammen, hvordan I rent geografisk bor i forhold til hinanden mv.

Det kan være rigtig svært at give slip på sit barn og dele forældremyndigheden og det er vigtigt at man et eller andet sted er i stand til at se lidt væk fra sine egne behov og så fokusere på, hvad der er bedst for barnet.

Du skriver at I er flyttet for 5 måneder siden og at jeres datter i den forbindelse har flyttet vuggestue, hvilket naturligt har været en stor omvæltning. Du skriver også at I nu skal flytte igen, men at du regner med at hun ikke skal flytte vuggestue. Og det er vigtigt. Det er godt for hende, hvis hendes hverdag kan ligne sig selv så meget som muligt, uanset om hun bor hos mor eller far. ...

Annonce

... Det er vigtigt at hun således afleveres det samme sted, hentes det samme sted, på samme måde - dog med den forskel at nogle gange henter/afleverer mor, andre gange er det far. Og nogle dage er hjem så hos den ene og andre dage hos den anden.

Det vil også være rigtig godt, hvis I kan samarbejde så meget at I begge deltager i de aktiviteter der foregår i institutionen. Det vil være rigtig godt, hvis I bor så tæt på hinanden at hun på sigt stadig kan have legekammerater med hjem, deltage i fødselsdage osv. uanset om hun er hos den ene eller anden af jer ... Jo mere stabilitet på denne måde, jo bedre vil det være for hende.

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ: "Helens bog om gråd og trøst" med masser af råd om bl.a. børn med kolik, high need babies, mareridt, raserianfald og separationsangst.

For nogle fungerer det godt med en ordning, hvor barnet er 7 dage, hvert sted, for andre fungerer det bedre at barnet er f.eks. 9 dage et sted og 5 dage et andet sted. Det er meget individuelt.

I kan selv lave aftale om samvær. I kan også søge hjælp og rådgivning i statsforvaltningen. Der er i Statsforvaltningen også mulighed for at få børnesagkyndig rådgivning, hvor man sammen med en rådgiver finder ud af, hvad der vil være bedst for barnet. Du kan læse mere på statsforvaltning.dk

Jeg håber du kan bruge dette lidt videre, fortsat held og lykke :)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om opdragelse:

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

Annonce

Viden om børn:

Fisk og børn

Det er vigtigt at børn tilbydes fisk. Gerne flere gange om ugen, det vil sige næsten hver dag til frokost og et par gange til aftensmad.

Det er vigtigt at børn tilbydes forskellige typer af fisk. De fede fisk er især laks, sild og makrel. De mere magre fisk er skrubbe, rødspætte, sej og torsk. Fisk er rige på næringsstoffer som D-vitamin, selen og omega-3-fedtsyrer, som er meget vigtige for udviklingen af barnets hjerne.

Er dit barn mellem 0-14 år, er det vigtigt,...

Læs mere i Babylex

Tænder

Der er stor forskel på, hvornår børn får deres første tænder. Nogle bliver født med en tand eller to. Andre er over et år før den første tand melder sig.

De fleste børn får dog deres første tænder omkring 6 mdr.´s alderen og vil have et komplet sæt tænder omkring 3 års alderen, dvs. 20 tænder.

Mange børn får ondt i gummerne, når tænderne bryder igennem. Her kan det hjælpe med en bidering, eller noget koldt at bide i f.eks. et stykke agurk. Skær en skive agurk på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for en god brevkasse. Vi er i den kedelige situation, at vi ikke har haft glæde og gavn af vores egen sundhedsplejerske. Vi har fundet dine svar meget relevante.

Tak fra os.