Jeg vil flytte

31. maj 2012

Kategori:
Alder:
2 år, 5 mdr.

Jeg vil flytte

Hej Helen. Tak for en super brevkasse:)

Jeg har truffet det svære valg, jeg vil flytte fra min kæreste og far til min datter på 2,5 år. Jeg er følselsesmæssigt helt afklaret med at forlade min kæreste, men jeg har det så dårligt pga vores datter. Hun er en glad sund og rask pige.

Mit problem er at jeg ikke ved hvordan deleordningen ska være så den bedst for hende. Hun er ligeså meget fars pige som hun er mors, der er ik en der bedst.

Jeg har læst meget omkring det og har fået forståelsen af at det ikke er en god ide med lige deling pga hendes alder. Men hvem ska så have basen?
Jeg mener at da jeg aflevere og henter hende hver dag og er den der tager til læge med hende og i det hele taget ser hende mest Det ville være bedst ar var hos mig mest.

Min kæreste ville også have svært ved at have hende i ...

Annonce

... længere tid af gangen, han har ik særlig meget overskud og har aldrig deltaget i det huslige arbejde, så der er mange ting han skal lære og venne sig til.

Ville du mene at vores datter pga hendes alder ville have bedst af at være hos sin mor mest eller kunne hun ligeså godt være mest hos far?

Vi er lige flyttet for 5 mdr siden og vores datter er flyttet vuggestue som er en stor omvæltning for sådan lille en, og jeg har det så dårligt over at hun ska flytte igen, vil det slå hende helt ud af kurs? Hun ville ik skulle flytte vuggestue.

Tænker om hun ville kunne klare en lige deling når hun er lige knyttet til os begge eller det er hun udad til, ved ikke om det for hende betyder noget at det mig der ordner det meste med hende?

Håber du har nogle råd til en meget spekulerede mor med ondt i maven.

Hilsen mig

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

Annonce

Viden om børn:

Sutteflaske

For børn der ikke ammes er det vigtigt at man køber en ordentlig sutteflaske. Flasken skal passe til barnet og barnets evne til at sutte.

Det anbefales at man lader barnet "arbejde lidt for føden". Det vil sige at hullet i sutten ikke skal være for stort. Det at barnet skal bruge kræfter på at sutte er vigtigt for kæbernes og tændernes udvikling. Desuden er der en risiko for at barnet kan få ondt i maven, hvis det får maden for hurtigt.

Sutteflaske-sutterne findes...

Læs mere i Babylex

Passiv rygning og børn

Små børn er særligt sårbare overfor passiv rygning, da deres organer endnu ikke er færdigudviklede.

Vi ved i dag at børn, som udsættes for passiv rygning, bliver oftere syge, og ofte også rammes hårdere af sygdomme. Børn, som udsættes for passiv rygning, har langt større risiko for at udvikle astmatisk bronkitis, astma, lungebetændelse og mellemørebetændelse.

Undersøgelser viser også at børn, som udsættes for passiv rygning i fostertilstanden og efter fødslen, vil...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid velovervejede og medfølende svar. Som førstegangsmor henter jeg megen støtte i din brevkasse.

Mor S - mor til pige på 6 måneder