Svar: Aktivitetet

5. januar 2012

Kategori:
Alder:
3 år

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Opdragelse.

Kære Gitte

De fleste børn vil i 3-5 års alderen begynde at gå til forskellige aktiviteter ved siden af børnehaven. Det kan være svømning eller gymnastik, det kan også være musik og leg eller susuki-violin .. :) Mulighederne er mange.

For nogle børn vil det være nok at være i børnehave. De har ikke brug for at der skal ske aktiviteter, når de kommer hjem. De er rigeligt stimuleret af at være sammen med andre børn og nyder bare at slappe af og være sammen med mor og far, når de er hjemme. De nyder at deltage i de almindelige dagligdags ting og har ikke brug for andet og det er rigtig vigtigt, at man ikke presser sit barn til at gå til en masse.

Andre børn har meget stor glæde af ...

Annonce

... at gå til noget uden for institutionen. Det at mødes med andre, dele fælles oplevelser og glæder betyder rigtig meget og man kan mærke at barnet profiterer rigtig godt af det. Barnet styrkes, får øget selvtillid og selvværd og det kan være guld værd.

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ: "Helens bog om gråd og trøst" med masser af råd om bl.a. børn med kolik, high need babies, mareridt, raserianfald og separationsangst.

Hvis man vælger at gå til noget i 3-5 års alderen, så vil det ofte være nok, at man kun går til det en gang om ugen. Der er ikke brug for at gå til flere ting og der er ikke brug for at gå mange gange ugentligt. Der findes masser af stressede børn og vi skal ikke presse dem til noget de ikke er klar til. Men det kan være gavnligt at gå til noget og du kan undersøge, hvad muligheder der er i det område, hvor I bor :)

Held og lykke med det :)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om opdragelse:

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

Annonce

Viden om børn:

Barneseng

Når man skal vælge seng til sit barn er der visse ting, man kan gå efter. Noget af det vigtigste er at sengen er sikkerhedsmæssigt i orden.

Forbrugerrådet tester jævnligt de børnesenge som er på markedet og her ser man bl.a. på at sengen skal kunne tåle at blive slået, banket på og hevet i. Sengene bliver tjekket for at barnet ikke kan få fingrene i klemme og at tremmeafstanden er korrekt, så barnet ikke kan komme i klemme med sit hoved og sidde fast i sengen.

Den...

Læs mere i Babylex

Brystbetændelse

I daglig tale bruges betegnelsen brystbetændelse om to tilstande i brystet - det der egentlig er tilstoppede mælkegange, som er en ikkeinfektiøs tilstand i brystet og så en infektiøs brystbetændelse.

Tilstoppede mælkegange opstår ofte fordi amninger springes over eller fordi barnet ikke har fået "tømt" brystet tilstrækkeligt, måske fordi barnet dier med forkert teknik.

Infektiøs brystbetændelse opstår ofte, fordi det er gået hul på brystvorten, hvorved der er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for en super god side, med masser af gode og virkeligt kompetente svar, som jeg har brugt flittigt

Josefines mor