Svar: Abort og menstruation...
6. maj 2008
Alder:
0 mdr.
Hej med dig
Jeg synes ikke du skal blive ved med at bløde så meget og så længe. Det kan være tegn på at du har fået en underlivsbetændelse og jeg synes du skal kontakte lægen for at høre om det kan være rigtigt. Hvis du har fået en underlivsbetændelse vil det være vigtigt at den bliver behandlet. Den skal behandles med antibiotika.
Det sker nogle gange at ikke alt graviditetsvæv kommer ud, når man aborterer. Her vil man gå ind og lave en udskrabning, så man er sikker på at der ikke er mere tilbage.
Har du været til scanning igen? Ellers synes jeg du skal rykke for at få en ny tid. Alternativt er at få en henvisning til en gynækolog. Du kan få en henvisning af din læge og du kan så ringe til en hvilken som helst gynækolog i nærheden af hvor du bor og bede om at få en akut tid. Fortæl at du desværre har fået en spontan abort, dato osv. og at du stadig bløder og har brug for at blive undersøgt.
Så længe du bløder er det vigtigt at du undgår, karbad, havbad, svømmehal og du bør heller ikke have samleje. Vær også opmærksom på at du skal bruge bind og ikke tamponer. Ellers kan du få underlivsbetændelse.
Jeg har siden du skrev sidst læst, at næste menstruation normalt vil komme efter 4-6 uger og at det anbefales at vente med en ny graviditet til efter denne menstruation.
Rigtig meget held og lykke, knus herfra:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske