Svar: Abort og menstruation...

6. maj 2008

Kategori:
Alder:
0 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Graviditet.

Hej med dig

Jeg synes ikke du skal blive ved med at bløde så meget og så længe. Det kan være tegn på at du har fået en underlivsbetændelse og jeg synes du skal kontakte lægen for at høre om det kan være rigtigt. Hvis du har fået en underlivsbetændelse vil det være vigtigt at den bliver behandlet. Den skal behandles med antibiotika.

Det sker nogle gange at ikke alt graviditetsvæv kommer ud, når man aborterer. Her vil man gå ind og lave en udskrabning, så man er sikker på at der ikke er mere tilbage.

Har du været til scanning igen? Ellers synes jeg du skal rykke for at få en ny tid. Alternativt er at få en henvisning til en gynækolog. Du kan få en ...

Annonce

... henvisning af din læge og du kan så ringe til en hvilken som helst gynækolog i nærheden af hvor du bor og bede om at få en akut tid. Fortæl at du desværre har fået en spontan abort, dato osv. og at du stadig bløder og har brug for at blive undersøgt.

Så længe du bløder er det vigtigt at du undgår, karbad, havbad, svømmehal og du bør heller ikke have samleje. Vær også opmærksom på at du skal bruge bind og ikke tamponer. Ellers kan du få underlivsbetændelse.

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ: "Helens bog om gråd og trøst" med masser af råd om bl.a. børn med kolik, high need babies, mareridt, raserianfald og separationsangst.

Jeg har siden du skrev sidst læst, at næste menstruation normalt vil komme efter 4-6 uger og at det anbefales at vente med en ny graviditet til efter denne menstruation.

Rigtig meget held og lykke, knus herfra:o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om graviditet:

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

Annonce

Viden om børn:

Ufrivillig natlig vandladning

Når børn tisser i sengen om natten, så kalder man det ufrivillig natlig vandladning, sengevædning eller Enuresis. Og der kan være flere årsager til at børn tisser i sengen om natten.

1. Arvelighed. Hvis mor og/eller far har tisset i sengen om natten, så er sandsynligheden for at barnet kommer til det større.

2. Hormoner. Det antidiuretiske hormon (ADH) udskilles fra hjernen om natten og skal nedsætte urinproduktionen om natten. Men nogle børn er lidt længere tid...

Læs mere i Babylex

Klumpfod (varusfod)

I Danmark fødes ca. 1 ud af 1000 børn med klumpfod. Det svarer til ca. 60 børn årligt i Danmark. Hos ca. halvdelen er der klumpfod på begge fødder.

Klumpfod kaldes også varusfod eller talipes equinovarus. Det er en fejlstilling i en eller begge fødder. Når barnet bliver født, ser foden normal ud, men den kan ikke rettes til normal stilling. Når man ser på foden, vil hælen dreje indad, forfoden pege ind mod midten, og samtidig vil mellemfoden (svangen) være løftet. Foden...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en vidunderlig website - du gør virkelig et fantastisk stykke arbejde.

Karina, mor til dreng 5 måneder