Svar: Kan man regne med måling af embryo?
22. april 2008
Alder:
0 mdr.
Hej med dig
Tillykke med at du atter er gravid, hvor er det dejligt for jer og jeg håber og tror på at alt nok skal gå godt:o)
Du fortæller at din menstruation har været uregelmæssig og at du har haft henholdsvis 42 og 35 dage imellem dine menstruationer. Jeg tænker derfor at du sandsynligvis ikke kan regne med "sidste menstruations første dag" som beregning for hvor langt du er henne, simpelthen fordi din cyklus har været uregelmæssig.
At dit lille barn i maven, således er blevet målt lidt mindre end umiddelbart først skønnet, handler sandsynligvis om at du ikke er så langt henne som du umiddelbart tror ...
Hvorom alting er, så må du glæde dig over at du allerede har set det lille hjerte tikke og så må du gøre hvad du kan for at holde sig sund og rask. Jeg kan godt forstå at du er nervøs for også at miste dette lille barn, men det er der jo ingen der siger at du gør. Du har jo født før og har en dejlig pige på 2 år, så det kan jo godt lade sig gøre for jer - måske var terminen også lidt usikker da du ventede hende?
Jeg håber på det bedste og krydser hvad kryses kan for at det fortsat går godt, rigtig meget held og lykke med de fremtidige undersøgelser:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske