Svar: Jeg vil ikke være gravid
25. februar 2004
Alder:
0 mdr.
Hej med dig
Der er helt klart en sandsynlighed for at du er gravid og ud fra din beskrivelse kan du jo være forholdsvis langt henne. Jeg synes du skal få en tid hos lægen til en gynækologisk undersøgelse. Lægen vil på din livmoders farve og facon kunne skønne om der er tale om en graviditet.
Med hensyn til menstuationssmerter, så er det ikke nogen garanti for ikke at være gravid. Mange kvinder har menstruations lignende smerter først i graviditeten.
Med hensyn til psyken, så kan det sagtens spille dig et pus og det er derfor ikke sikkert at du er gravid, men risikoen eller chancen,- alt efter hvordan man ser på det, er der.
Hvis du ikke ønsker barnet, og da du godt kan være forholdsvis langt henne, synes jeg derfor at du skal bestille tid hos lægen.
Jeg ønsker dig rigtig meget held og lykke fremover.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske