Brev:
Søvnrytme - 3 mdr.
26. februar 2004
Alder:
3 mdr.
Søvnrytme - 3 mdr.
Hej
Jeg har en datter der er 11 uger gammel, min mand og jeg er begyndt at køre vores datter ind i en god søvnrytme (det er ikke nemt).
Problemet er hun vågner kl.05 og er total frisk og klar til en ny dag, men det er vi ikke. Især jeg som ammer hende 1-2 gange om natten. Så for at få hende til at sove lidt mere, så kommer hun over i vores seng, hvor hun får lidt mad og falder så i søvn.
Vores dag starter ca. kl. 06.30 hvor hun bliver puslet, ammet og så leger vi lidt, så kommer hun ud og sove kl. ca. 08.30 til ca. 12.00 igen pusles, mades og lege. Hele det forløb tager ca.1-1/2 time så er hun træt igen. Kl.14 kommer hun ud igen og sover fra 1-2 timer og der bliver puslet, ammet og leget, så kommer hun ud og sove 1-2 timer igen (det er ikke altid hun lige gider det).
Så ind og pusles, ammes og lidt leg, da det snart er sengetid kl.19.30-20.00. Så sover hun til kl.23, hvor jeg skifter hende og ammer, så igen kl 02.30 eller 03.00, hvor hun kun bliver ammet, ja og så 1 - 2 timer senere er sulten igen og meget frisk.
Er det et helt forkert mønster? Kan man gøre noget, så hun sover lidt længere?
Og lige et andet spørgsmål, hun vil kun sove i sin barnevogn om dagen, jeg kan ikke lægge hende til at sove andre steder, så begynder hun at skrige og er helt utrøstelig?
Det skal lige siges at indtil for 14 dage siden, har hun skreget hver dag i 3-4 timer om aftenen (lidt kolik som lægen sagde) har det nogen betydning?
Jeg håber du kan hjælpe mig.
Med venlig hilsen
Heidi