Brev:
Jeg vil ikke være gravid
25. februar 2004
Alder:
0 mdr.
Jeg vil ikke være gravid
Hej
Jeg stoppede med at tage p-piller i oktober sidste år, da jeg havde fået problemer med humørsvingninger og med at menstruationen udeblev helt flere gange. Desuden fik jeg en cyste på den ene æggestok, som heldigvis gik i sig selv. Men alt i alt talte jeg med min læge om at det nok var en god ide for min krop at den "fik lov" til at blive sig selv igen.
Min kæreste og jeg har brugt kondom de fleste gange efterfølgende. Nu står jeg bare i den situation, at jeg ikke har haft min menstruation siden i slutningen af december. Jeg troede jo først det nok bare var forsinket, som da jeg tog p-piller, men lige da jeg stoppede med pillerne var den meget regelmæssig.
Jeg har haft menstruationssmerter i snart en måned nu, jeg har spændingshovedpine, uren hud, humørsvingninger som ved normal dog korterevarende præmens - og jeg har manglede sexlyst.
Jeg vil ikke være gravid, og tror det heller ikke, da alle menstruations symptomerne er der, men jeg bliver selvfølgelig bange, når der ikke sker noget.
Men det kan vel også være fordi jeg tænker så meget over det nu? Der sker meget i mit liv lige nu, men jeg er meget sur og bliver hurtigt irriteret på min kæreste, som jeg ellers er så glad for. Aldrig har jeg ønsket så meget få få min menstruation.
Tror du bare det er alt det der sker omkring mig sammenlagt med at jeg venter den, at menstruationen udebliver?
Ellers må jeg jo en tur på apoteket, men det vil jeg helst undgå...