Svar: Det løb er vist kørt

19. december 2007

Kategori:
Alder:
0 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Graviditet.

Kære du

Det gør mig oprigtigt ked af det at høre at du har fået den besked og at du har fået den på den måde er dybt uprofessionelt og naturligvis ikke okay.

Du har fuldstændig ret i at sammenvoksede æggeledere ikke behøver at betyde at man så ikke får et barn. Man kan rent kirurgisk gå ind og genåbne passagen i æggelederne og man kan også tilbyde reagensglasbefrugtning (IVF) behandling. Løbet er således ikke kørt, men det kommer jo til at kræve lidt og er ikke uden problemer. Det vil jo bl.a. kræve hormonbehandlinger, som ofte ikke er helt uden bivirkninger osv. Men håbet er der og det kan og skal ingen tage fra dig - løbet er ikke kørt!

Og så sker miraklet jo også nogle ...

Annonce

... gange og man har jo lov at håbe, at det sker for jer igen:o) Nu er jeg jo ikke læge og derfor er min viden på dette område sparsomt. Jeg tør derfor ikke sige, hvornår og hvordan det lige sker, når æggelederne lukker sig sammen.

Under alle omstændigheder så er det dog rigtig godt at I har fået en tid hos lægen og har mulighed for der at snakke det hele igennem. I skal tage af sted både du og din mand, så I begge hører hvad han siger - det er godt at være to til sådan en samtale og det skal prioriteres:o)

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Jeg ønsker jer alt det bedste, krydser mine fingre for at det lykkes igen. Jeg er sikker på at jeg nok skal høre fra dig, når og hvis det sker:o)

Rigtig god jul til jer alle 3.

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om graviditet:

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

Annonce

Viden om børn:

Barnepige

Hvis du har brug for at få dit barn passet, så vælg altid en person som barnet kender og en person du har tillid til.

Det skal være en person, som kan overskue situationen og bevare roen, hvis noget uforudset skulle ske.

Generelt bør man ikke lade sit barn passe af en under 12-13 år - men det afhænger naturligt af vedkommendes modenhed. Nogle piger er meget modne i denne alder, hvor andre er for umodne til at kunne tage det ansvar, det er at passe et lille barn....

Læs mere i Babylex

Tidlig født

Når børn bliver født før termintidspunktet taler man om for tidlig fødsel. En graviditet varer normalt ca 40 uger.

Børn der er født mellem uge 33 og uge 37, betegnes ofte "moderat tidlig født". Disse børn er altså født mellem 3-8 uger for tidligt.

Børn der er født mellem uge 29 og uge 32, betegnes normalt som "meget tidligt født". Disse børn er født mellem 9-12 uger for tidligt.

Børn der er født før uge 29, betegnes normalt som "extremt tidligt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

TAK for din fantastiske brevkasse! Jeg har overhovedet ikke tal på, hvor mange gange jeg har hentet uvurderlig hjælp ved at læse dine svar på alle mulige problematikker om tør hud, sutteflaske, søvn, afføring, øjenbetændelse osv. osv.

1000, 1000 tak!

Du gør livet nemmere for nybagte forældre og deres afkom. 😊

De bedste hilsner fra
Lise, mor til dejlige Anna på snart 5 mdr.