Svar: Det løb er vist kørt
19. december 2007
Alder:
0 mdr.
Kære du
Det gør mig oprigtigt ked af det at høre at du har fået den besked og at du har fået den på den måde er dybt uprofessionelt og naturligvis ikke okay.
Du har fuldstændig ret i at sammenvoksede æggeledere ikke behøver at betyde at man så ikke får et barn. Man kan rent kirurgisk gå ind og genåbne passagen i æggelederne og man kan også tilbyde reagensglasbefrugtning (IVF) behandling. Løbet er således ikke kørt, men det kommer jo til at kræve lidt og er ikke uden problemer. Det vil jo bl.a. kræve hormonbehandlinger, som ofte ikke er helt uden bivirkninger osv. Men håbet er der og det kan og skal ingen tage fra dig - løbet er ikke kørt!
Og så sker miraklet jo også nogle gange og man har jo lov at håbe, at det sker for jer igen:o) Nu er jeg jo ikke læge og derfor er min viden på dette område sparsomt. Jeg tør derfor ikke sige, hvornår og hvordan det lige sker, når æggelederne lukker sig sammen.
Under alle omstændigheder så er det dog rigtig godt at I har fået en tid hos lægen og har mulighed for der at snakke det hele igennem. I skal tage af sted både du og din mand, så I begge hører hvad han siger - det er godt at være to til sådan en samtale og det skal prioriteres:o)
Jeg ønsker jer alt det bedste, krydser mine fingre for at det lykkes igen. Jeg er sikker på at jeg nok skal høre fra dig, når og hvis det sker:o)
Rigtig god jul til jer alle 3.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske