Brev:
Hjælp - forventer jeg for meget af ham
19. december 2007
Alder:
2 år, 2 mdr.
Hjælp - forventer jeg for meget af ham
Hej Helen
Jeg ved egentlig ikke hvor meget du kan hjælpe mig, men jeg prøver alligevel :-)
Problemet er den at jeg ligesom føler at jeg har "mistet grebet" om Benjamin, han gør efterhånden nøjagtig som det passer ham. Normalt kunne jeg taler med ham om tingene og få ham til at forstå hvad han måtte og at nej betyder nej. Nu kan jeg tale pænt, hoppe og stå på tungen ligemeget hjælper det.
Jeg ved godt at han jo er ved at udvikle sig og derfor afprøver nogle grænser, men jeg føler virkelig at det er de samme ting som vi diskuterer igen og igen.
F.eks. er morgenmaden efterhånden gået fuldstændig i kaos. Han madstrejker næsten hver morgen. Jeg har prøvet at give ham havregrød, havregryn med mælk, franskbrød, boller, havrefras, rugfras, yoghurt, ja alt hvad jeg kunne finde på som jeg mener kunne være et nogenlunde sundt morgenmåltid, men han vil intet af det. Han skal underholdes i stor stil, hvis jeg skal have noget i ham. Hvad skal man dog gøre?
Jeg er efterhånden begyndt at frygte morgensituationerne. Vi har jo kun meget lidt tid om morgenen til at nå det hele, og det ender som oftest i stress og jag og for sent på arb pga. ØV
Jeg har bare en fornemmelse inden i mig, at jeg ikke rigtig har føling med ham mere, måske er det hormonerne der kører lidt og lidt vintertræthed - det kan jeg ikke udelukke.
Jeg føler bare ikke at det hjælper at snakke med ham, han står og lytter til det jeg siger for så at vende sig om og gøre nøjagtig det samme igen. Forventer jeg for meget af ham at han skal kunne forstå?
Det kan også være at det hjælper at få skrevet det ned, og jeg måske så kan se lidt mere objektivt på det igen.
Håber du kan hitte rede i alle mine tanker.
Hilsen
Camilla