Hjælp - forventer jeg for meget af ham

19. december 2007

Kategori:
Alder:
2 år, 2 mdr.

Hjælp - forventer jeg for meget af ham

Hej Helen

Jeg ved egentlig ikke hvor meget du kan hjælpe mig, men jeg prøver alligevel :-)

Problemet er den at jeg ligesom føler at jeg har "mistet grebet" om Benjamin, han gør efterhånden nøjagtig som det passer ham. Normalt kunne jeg taler med ham om tingene og få ham til at forstå hvad han måtte og at nej betyder nej. Nu kan jeg tale pænt, hoppe og stå på tungen ligemeget hjælper det.

Jeg ved godt at han jo er ved at udvikle sig og derfor afprøver nogle grænser, men jeg føler virkelig at det er de samme ting som vi diskuterer igen og igen.

F.eks. er morgenmaden efterhånden gået fuldstændig i kaos. Han madstrejker næsten hver morgen. Jeg har prøvet at give ham havregrød, havregryn med mælk, franskbrød, boller, havrefras, rugfras, yoghurt, ja alt hvad jeg kunne finde på som jeg mener kunne være et nogenlunde sundt morgenmåltid, men ...

Annonce

... han vil intet af det. Han skal underholdes i stor stil, hvis jeg skal have noget i ham. Hvad skal man dog gøre?

Jeg er efterhånden begyndt at frygte morgensituationerne. Vi har jo kun meget lidt tid om morgenen til at nå det hele, og det ender som oftest i stress og jag og for sent på arb pga. ØV

Jeg har bare en fornemmelse inden i mig, at jeg ikke rigtig har føling med ham mere, måske er det hormonerne der kører lidt og lidt vintertræthed - det kan jeg ikke udelukke.

Jeg føler bare ikke at det hjælper at snakke med ham, han står og lytter til det jeg siger for så at vende sig om og gøre nøjagtig det samme igen. Forventer jeg for meget af ham at han skal kunne forstå?

Det kan også være at det hjælper at få skrevet det ned, og jeg måske så kan se lidt mere objektivt på det igen.

Håber du kan hitte rede i alle mine tanker.

Hilsen
Camilla

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

11. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 4 mdr.

Trodsalderen - knap 2.5 år

Hej Helen. Vi har en datter på 2 år og 4 mdr. Der er fuld fart på hende. Hun...

6. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 5 mdr.

Særlig sensitiv? - 2 år, 5 mdr.

Kære Helen. Min datter på snart 2,5 år er i fuld udvikling. Hun er lidt...

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

Annonce

Viden om børn:

Fedt

Små børn har brug for fedt i maden. Det anbefales at tilsætte en tsk fedtstof i hver portion hjemmelavet mad. Det er udmærket at skifte imellem de forskellige typer fedtstof som olie, smør og plantemargarine.

Efter 1 års alderen kan barnet fortsat have behov for at få lidt ekstra fedtstof. Det er især i familier, hvor man spiser meget magert og gerne vil at barnet skal have sunde spisevaner fra starten.

I mager mad er der mange grøntsager, frugt og brød og kun lidt...

Læs mere i Babylex

Efterfødselsreaktion

Både mænd og kvinder kan få en efterfødselsreaktion - i Danmark rammes ca. 10-15% af nybagte mødre af en fødselsdepression, og ca. 7% af mændene får en depression i forbindelse med at blive far. Faktisk mener man at tallet for fædre kan være betydeligt højere, måske endda højere end antallet af kvinder der rammes.

Nogle af symptomerne kan være ens for både mænd og kvinder - begge køn kan f.eks. føle skyld, selvbebrejdelse, håbløshed og en følelse af ikke at være en god nok...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit svar på min sidste henvendelse. Jeg blev i meget bedre humør efter at have læst det. Min mand og jeg har talt en masse sammen, og der er faldet ro over hverdagen igen. Tusinde tak!

Ermelin - mor til pige på 3 måneder