Brev:
Det løb er vist kørt
19. december 2007
Alder:
0 mdr.
Det løb er vist kørt
Hej Helen,
Lige nu der 10000 tanker der drøner rundt i mit lille hoved.
Vi har jo siden min abort i Marts forsøgt at gøre Alfred til storebror men uden held. Så jeg fik en henvisning til en HSG undersøgelse og var afsted igår.
Lægen undersøgte mig og kom frem til det resultat (og jeg kunne desværre også selv se det på skærmen) at begge mine æggeleder er lukket!.
Jeg var lidt rystet over lægen; Han undersøgte mig som sagt og jeg fik sprøjtet kontrastvæske op og han prøvede endda med 3 flasker. Da han er kommet frem til resultatet kigger han kort på mig og siger "Ja dine æggeleder er lukket" og så forlod han lokalet. Så sad jeg bare der....."Undskyld men du har lige slynget ud at jeg ikke kan få flere børn og så går du bare".
Jeg ved godt at han ikke skal komme med en længere udredning men han kunne da i det mindste havde sagt noget med at nu sender de billederne til min egen læge og at jeg skal kontakte ham.
Jeg er dog ikke helt uden håb. Min svigerinde fik en HSG undersøgelse i foråret 2006 som også vidste at hendes æggeleder var lukket. De valgte så at betale for en omgang behandling (De har en søn på 5 så derfor skulle de selv betale) og har nu den lækkreste lille pige på snart 3 mdr.
Nu har jeg det lidt sådan, hvordan kan det ske; jeg var jo gravid i starten af året. Går det virkelig så hurtigt?.
Tænk en gang. Da vi startede på 2007 var jeg fuld af optimisme og da jeg stod med den postive test i Feb var jeg over lykkeligt. Og nu......tja dette år er ikke endt helt som jeg håbede. Men vi er som sagt ved godt mod og tager til egen læge i starten af det nye år for at høre om vores muligheder.
Men jeg undre mig lidt. Kan ens æggeleder virkelig lukket til så hurtigt; jeg var jo gravid i starten af år?.
Nå jeg skulle vel bare lige have det ud af systemet.
Du ønskes en glædelig jul og et godt nytår og som altid tak for en god brevkasse/hjemmeside.