Svar: Forholdsregler under graviditet

20. november 2007

Kategori:
Alder:
0 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Graviditet.

Kære Birgitte

Tillykke med at du venter dig igen, det lyder som om at der er liv og glade dage i huset hos jer:o)

Du skal naturligvis passe på dig selv og mærke efter hvad signaler din krop sender. At være gravid er naturligvis ikke nogen sygdom, men derfor er det alligevel meget fornuftigt ikke at bære rundt på din datter hele tiden, men lade hende selv kravle op, når hun kan og sætte dig ned ved siden af hende, når det passer bedst.

Du kan evt. købe en trappestol, de fåes i forskellige varianter også lavet specielt til børneværelset. Det kan være praktisk, så din datter selv kan klatre op, hvor hun gerne vil op og samtidig vil den være god, når den lille kommer og ...

Annonce

... hun gerne vil kunne stå og følge med ved puslebordet.

Ellers er det vigtigt at du løbende drøfter det med din jordemoder, som også vil undersøge dig og gøre dig opmærksom på, hvis du skal have specielle restriktioner:o)

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ: "Helens bog om gråd og trøst" med masser af råd om bl.a. børn med kolik, high need babies, mareridt, raserianfald og separationsangst.

Med hensyn til kaffe, så bør indtaget af kaffe begrænses på grund af indholdet af koffein. Man anbefaler normalt ikke kvinder drikke mere end højst 300mg koffein dagligt af hensyn til fosteret. Jeg ved desværre ikke hvor meget koffein der er i espresso, - det er jo en ret koncentreret kaffe. Men det må stå på pakken og så må du forsøge at begrænse dit forbrug ud fra dette.

Håber dette er svar nok på dine spørgsmål, rigtig meget held og lykke fortsat:o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om graviditet:

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

Annonce

Viden om børn:

Regntøj

Børn der bor i Danmark har brug for regntøj, når de skal være udenfor og lege, og vejret er mildt og vådt.

Regntøjet skal være vandtæt, men uimprægneret. Det er en god idé at vælge regntøj af tekstil, nylon (polyamid) eller plasttypen polyurethan (PUR). Gå derimod uden om regntøj af PVC som er mistænkt for at være hormonforstyrrende.

Spørg evt. i forretningen og bed evt. om dokumentation fra producenten.

Regntøjet skal sidde godt uden at stramme. Det...

Læs mere i Babylex

Kostfibre og børn

Det lille barn kan få diarré og løs afføring af at få for mange kostfibre. Især hvis barnet spiser grød og brød med hele kerner, eller rå grøntsager og meget frugt, kan barnet få for mange kostfibre.

Små børn må gene spise fuldkorn, men det anbefales, at de også spiser andre kornprodukter, da de let kan få for meget kostfiber. Når barnet i 8 måneders alderen begynder at spise brød, så bør ca. halvdelen af brødet være rugbrød og fuldkornshvedebrød og resten varieres mellem hvidt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dine hurtige svar, dine tanker og gode råd hjælper mig meget!

Knus fra mig