Svar: Min chef er ikke særlig forstående
15. november 2007
Alder:
0 mdr.
Hej med dig
Hvor er det dejligt at I fandt ud af at I gerne ville have nummer 3 og at du nu er gravid igen - tillykke, tillykke med det. Rigtig dejligt :o)
Mange kvinder oplever at han en lille blødning i starten af graviditeten, det som kan betegnes som en pletblødning. Dette er ofte helt ufarligt. Har man derimod en kraftigere blødning, hvor man også har menstruationslignende smerter, så kan det være tegn på at man er ved at miste barnet.
Man kan også bløde lidt fra livmoderhalsen. Her er blodet ofte helt lyst og frisk, og der er ingen smerter. Det kan komme helt tilfældigt, eller i forbindelse med samleje. Nogle kvinder småbløder faktisk lidt fra livmoderhalsen under næsten hele graviditeten. Her vil det ofte se ud som lidt blodigt udflåd.
Da du ikke er længere henne end 7 uger, så er det mit indtryk at de fleste læger siger at man må se tiden an og de kan hverken gøre fra eller til. Jeg kan dog godt forstå at du er urolig og et eller andet sted, så tænker jeg også at det er urimeligt at man skal vente 3 uger på at kunne komme til lægen. Måske du kunne ringe og spørge om lægen kun skrive en henvisning til en gynækolog, som du så kunne komme forbi og hente hos lægesekretæren. En gynækolog vil måske have mere forståelse for din situation og dit behov for at vide at alt er som det skal være. Og vil således måske kunne give dig en akut tid, hvor du evt. kunne blive scannet og se at alt er som det skal være. Samtidig vil det også være relevant at du der drøfter din arbejdssituation og hvad der vil være mest hensigtsmæssigt for dig og dit ufødte barn:o)
Det lyder hårdt dit arbejde og nu hvor du er gravid, så synes jeg at du er nødt til at prioritere dit barn. Der er jo ingen der takker dig for at arbejde så hårdt at du risikerer at miste dit barn. Jeg ved og kan forstå at det er et drømmejob for dig, men lige nu har I prioriteret at du skulle være gravid igen og så må I også gøre, hvad I kan for at beskytte jeres nye lille barn og dig bedst muligt. Her er man nødt til at være egoistisk i sin prioritering.
Vi kvinder er enormt gode til at få dårlig samvittighed, vil vil så gerne gør det bedste for alle og ikke gøre nogen vrede eller kede af det. Vi er ofte meget pligtopfyldende og derfor er det rigtig svært for mange at vælge fra, blive sygemeldt osv. Men nogle gange så er man altså nødt til det og så er det man må prøve at gennemtænke hvad der er vigtigt nu, hvad betyder reelt mest og hvad er den vigtigste beslutning også for tiden fremover. Når der er gået 5 år, hvilken beslutning vil så have størst betydning...:o)
Nu ved jeg ikke hvordan din dag ser ud og om det er nødvendigt at have så mange kunder igennem på en dag. Måske ville det være muligt at indlægge flere pauser imellem hver enkelt kunde, så det ikke var så hårdt fysisk? Prøv at tale med gynækologen eller lægen om, hvad der vil være mest hensigtsmæssigt og hvad du tænker der så vil være mulighed for i din situation.
Du skriver at du ikke har fortalt at du har blødt lidt - har du heller ikke sagt det til din mand? Det bliver du altså nødt til, du er nødt til at snakke med ham om det, så I finder ud af en fælles løsning og støtter hinanden i den beslutning I tager:o)
Rigtig meget held og lykke med det hele, god weekend og knus herfra:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske