Tisser igennem bleen om natten - 6 mdr.

15. november 2007

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Tisser igennem bleen om natten - 6 mdr.

Hej Helen!

Vores søn sover nu igennem igen... Dejligt! Vi besluttede at "lukke ned fra køkkenet" om natten... og tænk sig, den første nat vågnede han og gjorde opmærksom på, at han ville have lidt at spise. Jeg gav ham en slurk vand- vupti så sov han videre til næste morgen!

Vi har dog et lille problem med våde bleer om natten. Vi har de sidste rigtig mange uger måtte skifte tøj, lagen og ble om natten, fordi han har tisset igennem! Nu hvor han ikke får mad, vågner han stadig om natten, vores oplevelse af det, er at han vågner fordi han selvfølgelig bliver kold, når han har tisset igennem! Han vågner altså ikke fordi han er sulten.

Han har heldigvis ingen problemer med, at sove videre efter det helt store skifteri, men han er ked af ...

Annonce

... det imens det står på! Vi har prøvet alverdens bleer, nogle mærker resulterede i, at vi skulle skifte 3 gange på en nat. Den anden dag, tissede han ikke igennem, og der sov han også igennem! Derfor er det vores opfattelse, at det derfor han vågner, også fordi han er nem at få til at sove igen. Jeg er ikke klar over om du har et decideret råd, men måske har andre herinde oplevet noget lign. og fundet en god løsning?

Det skal siges vi har ingen problemer om dagen. Vi skifter ham inden vi går i seng ca. 23.00, men dette afhjælper ikke problemet. Vi bruger pt. libero bleer str. maxi. Han vejer kun lidt over 7 kg, så det burde ikke være størrelsen, der var forkert!

Håber på lidt hjælp... Jeg synes det er så synd for ham, at han skal vækkes!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Vådservietter baby

Mange familier synes, det er praktisk at bruge vådservietter, når barnet f.eks. skal skiftes eller lige skal have tørret sine fingre.

Vådservietter kan dog indeholde parfume og miljøbelastende stoffer, som kan give dit barn allergi. Undgå derfor vådservietter med parfume- eller aromastoffer i indholdsdeklarationen.
Gå efter vådservietter, der er svanemærket med Svanemærket, eller med Astma Allergi Danmarks Blå Krans eller Allergy Certified.

Overvej også, om...

Læs mere i Babylex

Faderskab

Et barn, der er født i Danmark, skal som udgangspunkt have registreret en far. Det er vigtigt, fordi barnet har ret til at kende sin biologiske baggrund, og fordi faderskabet giver både barnet og faren en række rettigheder og pligter.

Hvis I forældre er gift, så får faderen automatisk faderskabet. Hvis I forældre ikke er gift, så skal du ansøge om faderskabet - og det skal du gøre i forbindelse med barnets fødsel og inden for 4 uger. Hvis I ikke har anmeldt faderskabet inden for...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

1000 tak for din brevkasse ... og tak for alle dine gode, hjertelige og ærlige svar.

Thilde, mor til Louie på 5 mdr.