Svar: Graviditet og flytning
24. september 2007
Alder:
0 mdr.
Kære Camilla
Tillykke med huskøbet, det lyder dejligt at I skal flytte og har fået hus, nu hvor I venter en lille:o)
At være gravid er jo ikke en sygdom, men det betyder ikke at du bare skal slæbe rundt og løfte en masse. Det er enormt vigtigt at du tager det stille og roligt og at du virkelig lytter til din krop. Hvis du får ondt, så er det altså slut med at lave noget, så skal du slappe af!
Det kan godt være at I bliver nødt til at fortælle det til jeres forældre lidt før, så de kan komme og hjælpe jer med at flytte, det er dumt at tage chancen synes jeg, hvis I kan få hjælp og du kan slappe af, fordi alle så ligesom ved hvorfor...
Helt teoretisk kan fosteret jo godt gå til og først efter nogen tid vil der så komme en blødning, det er altså ikke sådan at det behøver at ske samtidig, hvis du forstår hvad jeg mener... Men alt det skal du jo ikke tænke på, du skal bare nyde det spirende liv i din mave og tro på at alt er som det skal være:o)
Rigtig meget held og lykke fortsat - også med flytningen og få nu nogen til at tage sig af de tungeste kasser og møbler:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske