Svar: Graviditet og flytning

24. september 2007

Kategori:
Alder:
0 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Graviditet.

Kære Camilla

Tillykke med huskøbet, det lyder dejligt at I skal flytte og har fået hus, nu hvor I venter en lille:o)

At være gravid er jo ikke en sygdom, men det betyder ikke at du bare skal slæbe rundt og løfte en masse. Det er enormt vigtigt at du tager det stille og roligt og at du virkelig lytter til din krop. Hvis du får ondt, så er det altså slut med at lave noget, så skal du slappe af!

Det kan godt være at I bliver nødt til at fortælle det til jeres forældre lidt før, så de kan komme og hjælpe jer med at flytte, det er dumt ...

Annonce

... at tage chancen synes jeg, hvis I kan få hjælp og du kan slappe af, fordi alle så ligesom ved hvorfor...

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ: "Helens bog om gråd og trøst" med masser af råd om bl.a. børn med kolik, high need babies, mareridt, raserianfald og separationsangst.

Helt teoretisk kan fosteret jo godt gå til og først efter nogen tid vil der så komme en blødning, det er altså ikke sådan at det behøver at ske samtidig, hvis du forstår hvad jeg mener... Men alt det skal du jo ikke tænke på, du skal bare nyde det spirende liv i din mave og tro på at alt er som det skal være:o)

Rigtig meget held og lykke fortsat - også med flytningen og få nu nogen til at tage sig af de tungeste kasser og møbler:o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om graviditet:

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

Annonce

Viden om børn:

Rotavirus

Rotavirus er den hyppigste årsag til diarré og opkastninger hos spædbørn. De fleste børn smittes mens de er mellem 6-24 måneder. De får kraftige opkastninger, vandig diarré og måske feber og barnet er i risiko for at få væskemangel. Symptomerne kan vare op til 7 dage.

Tegn på væskemangel er tørst, irritation, uro, sløvhed, indsunkne øjne, tør mund og tunge, tør hud og sparsom vandladning. Hvis du ikke kan få dit barn til at drikke og du oplever et eller flere af ovenstående tegn...

Læs mere i Babylex

Klip i mellemkødet (Episiotomi)

I forbindelse med en fødsel kan det være nødvendigt at klippe kvinden i mellemkødet så barnet bedre kan komme ud. Dette kaldes en episiotomi og jordemoderen klipper i det stykke der er mellem skeden og endetarmsåbningen. Man kan også briste spontant.

Uanset om man brister eller bliver klippet, så vil man blive syet sammen, for at såret gror rigtig sammen igen.

Det er altid vigtigt at skylle såret efter hvert toiletbesøg den første tid efter fødslen, for at undgå...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så er det mig igen…..Tusind tak for dit svar og mange brugbare råd til min søns dagsrytme og nattesøvn. Vi vil straks gå i gang!

Kari, mor til dreng på 6 måneder