Svar: Symptomer/liv
21. august 2007
Alder:
0 mdr.
Kære Smilet
Hvor er det dejligt at høre at du er blevet gravid, rigtig meget tillykke med det:o)
Måske har du haft lidt travlt de sidste dage og har derfor ikke skænket maven samme opmærksomhed som tidligere. Prøv at lægge dig ned, så du ligger på ryggen og med flad mave og lad så en hånd ligge der hvor din livmoder er, lad også din kæreste prøve. Lig lige så stille og se om du kan fornemme noget.
Det er tidligt at mærke liv allerede i uge 17, men hvis du er en slank gravid og du er meget opmærksom på de signaler din krop viser dig, så kan du godt være heldig at mærke noget.
Du skriver at du har mærket stik og trækninger i siden og dette er sandsynligvis ligamentsmerter - det du har mærket her er således ikke at den lille sparker, men at din livmoder vokser og skaber plads i maven til at vokse.
Hvis du fortsat synes du intet mærker og det hele er markant anderledes end tidligere, så synes jeg du skal kontakte din læge eller din jordemoder, hvis du har fået sådan en tilknyttet. Det er bedre at blive tjekket en ekstra gang og ingen vil opfatte dig som hysterisk - det er vigtigt at du har det godt og er rolig omkring at din baby har det godt, så har I det begge bedst.
Rigtig meget held og lykke fortsat, krydser fingre for det bedste:o) Knus herfra.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske