Svar: Svagt positiv graviditetstest
1. august 2007
Alder:
0 mdr.
Hej med dig
Tillykke tillykke - ja det føles helt uvirkeligt, men ikke desto mindre er det sandt - en positiv graviditetstest er tegn på graviditet uanset hvor tydelig de to streger så er. Så ja du er gravid, men heldigvis har du jo masser af tid til at vende dig til tanken.
Man kan ikke have for lidt HCG-hormon, men det varierer lidt fra kvinde til kvinde hvor hurtigt det stiger og derfor vil der være forskel på hvor tidligt i forløbet man tager en gravidtetstest og hvor tydelig den vil være.
Det du oplever er helt normalt og du skal bare forsøge at slappe af og nyde alle de tegn din krop sender dig, alle de små signaler. Og så skal du naturligvis passe på dig selv, sørge for at leve sundt, spise ordentlig mad, få motion, ikke drikke alkohol og ikke ryge :o)
Jeg glæder mig til at få lov til at følge dig videre. Pas godt på dig selv og det lille spirende liv i din mave, knus herfra:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske