Ændrede søvnvaner - 11 mdr.

1. august 2007

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Ændrede søvnvaner - 11 mdr.

Hej Helen.

Så er jeg her igen!!!

Kan du hjælpe mig med et forslag til daglig søvn og mad rytme?

For bare to uger siden sov min datter ret fast kl. 9 om morgenen 1-2 timer og kl. 14 1-2 timer, alt i alt ca 3 timer om dagen. Om aftenen kom hun i seng 20-20.30 og sov til ved halv syv tiden.

Min datter lægger nu an til kun at ville sove en gang om dagen. Det er lidt tidligt, synes jeg! Men ikke desto mindre kan jeg ikke få hende til at sove før kl. 11 om formiddagen nu. Så sover hun mellem 1 og 2 timer. Om eftermiddagen har jeg svært ved at få hende til at sove overhovedet, og hvis det lykkes er det først hen ad kl. 17, hvilket gør det vældig svært at få hende i seng om aftenen. Hun sover ret konsekvent omkring 10 timer om natten. Her vågner hun dog stadig mange gange, og er begyndt at ...

Annonce

... synes det er dejligt at komme ind i vores seng. Det får hun lov til, vi gør alt hvad der skal til for at familien får noget søvn!

Jeg synes altså hun sover for lidt, og nu, hvor hun pludselig har skåret et par timer af dags-søvnen er det helt galt. Før var hun i det mindste glad, og det tog jeg som tegn på hun bare ikke havde større søvnbehov. Nu er hun rigtig pjevset, fordi hun er træt sidst på dagen.

Har du et forslag til, hvordan jeg på en god måde får hende igennem den her lidt svære overgangsperiode? Og er det ok den kommer så tidligt? Jeg har svært ved både sovetider og hvordan man indretter måltiderne i forhold til søvnen. Måske burde jeg være bedre til at tage den efter gehør, men jeg er efterhånden så træt, så det hele er lidt uoverskueligt. Godt jeg har dig!

Bedste hilsener fra Susanne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Annonce

Viden om børn:

Bæresele

En bæresele giver barn og forældre mulighed for at være tæt sammen, hvilket er ideelt især de første måneder, hvor barnet har brug for tæt kontakt og man også gerne vil have hænderne fri til at lave praktiske ting en gang imellem.

I starten bruges selen kun kortvarigt. Et barn har brug for afveksling, nogle gange vil det have ro og være i fred, andre gange har det behov for varme og nær kropskontakt.

Indtil barnet kan holde hovedet selv, er det vigtigt, at...

Læs mere i Babylex

Sove ude

Helt små børn skal man være forsige med at lade sove ude i barnevogn. En tommelfingerregel er, at spædbørn ikke bør sove ude, før de har genvundet deres fødselsvægt og vægten skal være mere end 3000g.

At sove ude om sommeren er enkelt. Stil barnevognen i skyggen og hold øje med dit barns temperatur ved at mærke det i nakken. Dit barn vil nyde at stå under et træ og se vinden i bladende. Et insektnet kan yde god beskyttelse mod insekter, men brug det kun, hvis der er insekter.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen!

Jeg er godt nok glad for at jeg kan skrive til dig, jeg udnytter det i fuld stil!!

Tak for dine mange gode svar. Jeg elsker dem!

Hilsen Sophie, mor til pige på 9 måneder