Svar: Jubbiiiii- Endelig er der bingo!
18. juli 2007
Alder:
0 mdr.
Kære F
Tillykke tillykke - hvor er det dejligt for jer:o) Din kæreste må også være ellevild:o)
En positiv test er en positiv test uanset hvor tydelig stregen er. Det er sådan at når man tager en graviditetstest, så måler man mængden af HCG i urinen. HCG står for human chorion gonadotropin og er det såkaldte graviditetshormon.
Hos nogle kvinder skal man et stykke hen i graviditeten for at man kan måle HCG i urinen, derfor vil en graviditetstest hos disse kvinder ofte måle negativ i begyndelse. Hos andre kvinder er HCG niveauet så højt at testen vil kunne vise positiv meget hurtigt og der vil man ikke være i tvivl.
Hos dig er HCG niveauet sandsynligvis sådan at det er nok til at vise en positiv test, men stregen vil blive synligere jo længere hen i graviditeten du kommer. Du behøver dog ikke at tage flere tests:o)
Nu skal du bare nyde det og prøve at indstille dig på at der er et lille spirende liv inde i din mave. Selvom det er helt uvirkeligt, ja så er den der nu og det er rigtig dejligt og også meget spændende og måske lidt skræmmende...?
Rigtig meget held og lykke ved lægen den 30 og knus herfra:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske