Svar: Gravid igen - hvad med min datter på 7 mdr.?

16. juli 2007

Kategori:
Alder:
7 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Graviditet.

Kære Rikke

Tillykke med graviditeten, jeg synes det er dejligt at I skal have en lille ny:o) - var det den regnfulde sommerferie i DK, som resulterede i en graviditet...

Der er ingen tvivl om at det bliver hårdt at få to børn som aldersmæssigt ligger så tæt på hinanden. Men det bliver også rigtig dejligt og det bedste er nok at de jo vil kunne have utrolig stor glæde af hinanden i årene hvor de vokser op.

De vil kunne lege sammen, gå til sport sammen, vil kunne have fælles venner osv. og det kan være et stort plus. Det vil også være dejligt for dem at have hinanden - også når I bor i udlandet.

Da din mand har så mange rejsedage som han har, så vil det sandsynligvis være en rigtig god idé, om du kunne få en eller anden form for hjælp derhjemme. Det behøver ikke nødvendigvis være en au-pair som skal bo hos jer - det kan jo også være hårdt at skulle ...

Annonce

... være værtinde for hende, men det kunne måske være en maid - altså en I fik til at komme og gøre rent, sørge for indkøb, lige kigge efter de små, når du en gang imellem skulle noget, lave lidt mad, stryge tøjet osv. Altså en person som kom på bestemte dage og bestemte tidspunkter og hjalp med de ting, som ville lette din hverdag... hvis I har de økonomiske muligheder for det, så var det da værd at overveje.

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ HELENS BOG: "Helens bog om dit barns udvikling" - fra tilfreds baby til glad tumling

Nogle forældre siger faktisk at det er en stor fordel at få børn med meget kort aldersforskel. Simpelthen fordi den lille stadig er så lille at man ikke kan foranlediges til at sige "gå nu ud og tag dine sko på", eller "nu må du også være en stor pige" - for det er de jo ikke.

Glæd du dig over det spirende liv i din mave og så tager vi tingene som de kommer. Du kan ikke forberede dig på hvad der vil ske, det må tiden vise:o) Men stort tillykke herfra:o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om graviditet:

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

Annonce

Viden om børn:

Mødregruppe

De fleste kommuner tilbyder nybagte mødre at komme i en mødregruppe, som oftest vil bestå af 5-8 mødre, som har barn i nogenlunde samme alder.

Sundhedsplejersken spørger, om man er interesseret i at være med i en mødregruppe og sender så invitationer ud til første gang, man mødes. Nogle gange mødes man første gang privat hos en af mødrene, andre gange mødes man i et lokale, som sundhedsplejersken bruger til formålet.

Det kan være en stor glæde at mødes med andre...

Læs mere i Babylex

Feber

Børns temperatur kan stige pludseligt. Dette skyldes, at deres evne til at kunne regulere temperatur ikke er fuldt udviklet. Den normale temperatur ligger mellem 36,5 og 37,5 grader celsius. Det er normalt, at temperaturen er ½ grad højere om aftenen end om morgenen.

Når temperaturen stiger, og der er tale om feber, vil barnet fryse, være koldt og blegt. Når feberen har fundet sit leje, bliver barnet derimod varmt og får blussende røde kinder. Et barn der har feber, skal have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg vil bare sige tusind tak for hjælpen! Det var et wake-up-call at få dit klare svar ... Dejligt at få at vide så entydigt at tingene ikke er i orden.

Alt går meget bedre nu, vi kan nemt aktivere ham, putning går stort set problemfrit nu og aflevering i vuggestue er også meget bedre. Det har været så godt at komme ud af den dårlige vane - jeg har bare ikke tidligere tænkt på at det var vaner der skulle ændres.

Tusind tak for hjælpen - det har betydet utrolig meget for os.

Med venlig hilsen
Rikke, mor til dreng på 21 måneder