Brev:
En meget tidlig sutteflaske
16. juli 2007
Alder:
11 mdr.
En meget tidlig sutteflaske
Kære Helen,
Min søn har været on/off syg, vi er flyttet og en masse uro, der havde ført til at han var begyndt at sove dårligt. Han fik op til 3-4 sutteflasker pr. nat. Det besluttede jeg mig for at gøre op med og skruede først ned for indholdet i hver flaske, siden op for antallet af måltider om dagen og senest op for indholdet af vælling ved sengetid. Det hjalp. Johannes begyndte at sove og sov som en sten fra han blev lagt ved 20.00 tiden til (og nu til mit spørgsmål) 5.00-6.00, hvor han vågnede/vågner og KUN kan sove igen med en sutteflaske. Ikke vand og ikke bare putte.
Jeg gjorde ikke noget ved det, fordi jeg synes det var luksus, at han sov til 5.00 og at jeg KUN skulle op én gang. Men nu er tiden inde til at den flaske også skal væk :-) Også for hans egen skyld.
Jeg har prøvet at stå op med ham og spise morgenmad, men han er krop umulig og tydeligvis stadig død træt og ikke færdig med at sove. Han falder pladask i søvn efter en times tid. Men giver jeg ham en flaske kl.5.00 i stedet, sover han videre og er i topform og fuld af god energi. Han kan sagtens sove til kl.8.00. Derfor tror jeg ikke at det handler om at han vil op og i gang. Måske bare at han stadig ikke får nok mad om dagen...? Har du et godt trick?
Hilsen,
Lina