En meget tidlig sutteflaske

16. juli 2007

Kategori:
Alder:
11 mdr.

En meget tidlig sutteflaske

Kære Helen,

Min søn har været on/off syg, vi er flyttet og en masse uro, der havde ført til at han var begyndt at sove dårligt. Han fik op til 3-4 sutteflasker pr. nat. Det besluttede jeg mig for at gøre op med og skruede først ned for indholdet i hver flaske, siden op for antallet af måltider om dagen og senest op for indholdet af vælling ved sengetid. Det hjalp. Johannes begyndte at sove og sov som en sten fra han blev lagt ved 20.00 tiden til (og nu til mit spørgsmål) 5.00-6.00, hvor han vågnede/vågner og KUN kan sove igen med en sutteflaske. Ikke vand og ikke bare putte.

Jeg gjorde ikke noget ved det, fordi jeg ...

Annonce

... synes det var luksus, at han sov til 5.00 og at jeg KUN skulle op én gang. Men nu er tiden inde til at den flaske også skal væk :-) Også for hans egen skyld.

Jeg har prøvet at stå op med ham og spise morgenmad, men han er krop umulig og tydeligvis stadig død træt og ikke færdig med at sove. Han falder pladask i søvn efter en times tid. Men giver jeg ham en flaske kl.5.00 i stedet, sover han videre og er i topform og fuld af god energi. Han kan sagtens sove til kl.8.00. Derfor tror jeg ikke at det handler om at han vil op og i gang. Måske bare at han stadig ikke får nok mad om dagen...? Har du et godt trick?

Hilsen,
Lina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Calcium

Calcium findes hovedsagligt i mælkeprodukter, herunder modermælk og modermælkserstatninger.

Calcium er vigtigt til opbygning af skelettet og er derfor af stor betydning for børn, der naturligt skal vokse meget. Hvis barnet ikke får calcium nok, vil der frigøres calcium fra skelettet for at opretholde koncentrationen af calcium i blodet.

Børn der ammes eller får flaske får dækket deres behov for calcium derigennem og det anbefales at børn får modermælk eller...

Læs mere i Babylex

PKU

Phenylketonuri, PKU, er en stofskiftedefekt og det kaldes også nogle gange for "Føllings syge" efter den læge, som opdagede sygdommen i 1934.

I Danmark er det jordemoderen, der efter fødslen, undersøger om barnet har PKU. Dette gøres ved at tage en blodprøve, en hælprøve på alle nyfødte. Prøven skal tages når barnet er mellem 48-72 timer gammel. Får man et positivt resultat på prøven, skal barnet have behandling før det er 2 uger gammelt og indenfor 24 timer efter det positive...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Først tak tak tak for gode, beroligende og jordnære svar man kan forholde sig til. Og for at skubbe i den rigtige retning ;-)

Pia, Malthes mor