Svar: Hårfarve og graviditet
17. juni 2007
Alder:
0 mdr.
Kære Susanne
Miljøstyrelsen lancerede i 2006 en kampagne www.babykemi.dk, hvor de skriver at det ikke kan anbefales at gravide farver deres hår. Dette gælder desværre både frisør farver og farve som man køber i håndkøb.
Hvorvidt du ønsker at gøre det alligevel er jo din beslutning og det står dig jo frit for at tale med frisøren om hvad der er i de produkter de bruger:o) Der har dog i løbet af de sidste år været en del skriveri i medierne om hårfavning og allergi og hvor man har set billeder at kvinder som har fået en voldsom allergisk reaktion med hårfarve - også lavet ved frisøren...
Og så tillykke med graviditeten, det lyder rigtig dejligt for jer:o) Jeg håber at det går godt med storesøster og at hun er begyndt at sove lidt bedre om natten:o)
Håber du finder en løsning, som er god for dig :o) Rigtig meget held og lykke fortsat:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske