Svar: Abort
10. juni 2007
Alder:
0 mdr.
Kære MM
Det gør mig oprigtigt ondt at høre at du har aborteret og jeg er meget ked af at høre om den oplevelse du har haft. Jeg har derfor også valgt at lægge dit brev på siden, så andre, som du også selv skriver, kan lære af din historie.
Jeg vidste ikke, og det gjorde du sikkert heller ikke selv, at du havde fået lavet en celleprøve af livmoderhalsen. Jeg troede at det var en almindelig gynækologisk undersøgelse for at se om du var gravid. Hvorfor lægen har taget en celleprøve står jeg uforstående overfor og spørgsmålet er om (og det er jo forfærdeligt at skrive det) lægen har taget fejl af dig og en anden patient. I dit sidste brev fortalte du mig jo at lægen ikke troede på at du var gravid, kaldte dig et forkert navn, talte om eksamensstress og altmuligt som slet ikke passer på dig og din situation.
Jeg må sige at jeg synes du er i din fulde ret til at klage og til at få en ordentlig forklaring.
Det er en helt igennem ulykkelig situation I står i og jeg er meget meget ked af det på jeres vegne. Jeg er dog glad for at høre at du holder modet oppe fortsat og jeg ønsker jer det bedste fremover. Forhåbentlig kan jeg snart ønske jer tillykke igen og så tænker jeg at du skal have en anden læge!
Pas nu rigtig godt på dig selv, pas godt på hinanden. Stort knus her fra mig:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske