Abort

10. juni 2007

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Abort

Hej Helen

Jeg skrev til dig i sidste uge om min uheldige oplevelse hos lægen, da jeg vidste jeg var gravid. Jeg spurgte dig om en GU undersøgelse kan være årsag til en abort.

Siden jeg har været hos lægen, har jeg blødt en lille smule. Men i torsdags blev det mere og mere rosa og jeg ringer til min lægen og får at vide det er normalt. Jeg havde ingen smerter!! Da jeg kommer hjem samme dag, havde jeg fået brev om at den celleprøve som lægen havde lavet ved livmoderhalsen, at der var noget som tyder på celleforandring.

Jeg blev meget ulykkelig og vidste ikke om hvad det betyder for graviditeten og jeg var helt slået ud.

Næste morgen ringer jeg så til lægen som afviser at se på mig med de blødninger og siger det skal jeg have en gynækolog til at kigge på. Så hun vil sende en henvisning og jeg vil blive kontakte af sygehuset.

Jeg tager på arbejde og løbet af dagen, bliver blødningerne værre og værre.

Det ender med at vi tager på skadestuen et sted og bliver afvist da de ikke har specialen. Vi kører videre til anden skadestuen med specialen og får at vide at vi skal ringe til vagtlægen for at blive sendt videre til den gynækolog. Vagtlægen afviser mig i telefonen og siger jeg skal gå hjem og bløde.

Jeg var helt kvæstet og opløst af gråd og fustration. Jeg begynder at abortere om aften og næste morgen også. Jeg er så mere fattet og ringer ...

Annonce

... igen og taler med en ny vagtlæge som undrer sig over at jeg er blevet afvist og siger at jeg skal selvfølgelig undersøges og skal til ultralydsscanning mandag morgen. Han gav mig ret i mine fornemmelser med en abort men intet er 100 % sikkert.

Jeg har stadig ingen smerter og bløder ikke ret meget mere efter 24 timer. Der kom klumper ud, derfor er jeg ret sikker på at det er en abort.

Jeg har ret stort mistanke om at den GU hos egen læge er en del af årsagen til det her, da flere læger har undret sig over at man tager en celleprøve med mistanke om graviditet. Samtidig er jeg blevet meget stresset over resultatet af prøven og det kunne kroppen og fosteret ikke klare. Det er min overbevisning.

Så jeg vil bare dele min oplevelse med dig, selvom den ikke er positiv på nogen måde og så kan andre gravide måske drage erfaring af min historie om danske sundhedsvæsen og at de skal ikke finde sig i at blive afvist. Idet mindste var der en som kunne vejlede og rådgive mig og sige at jeg nok er ved at have en abort og hvad jeg skal gøre og være opmærksom på. Men det fik jeg først ved en ny vagtlæge dagen efter.

Når jeg har fundet ud af hvad den celleprøve går ud på og det er ordnet, forsøger vi igen da det gik rigtig stærkt med at blive gravid. Første gang vi prøver at planlægge og så er den der, så det er jo det positive i denne sag.

Med venlig hilsen MM

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Babyalarm

Babyalarmer kan give et fingerpej om at det lille barn sover godt eller er ved at vågne, men babyalarmer kan ikke bruges som babysitter og når man bruger en babyalram skal man altid tjekke sit barn ved selv at se på det.

Der er stor forskel på kvaliteten af de alarmer, der er på markedet og priserne svinger fra få hundrede kroner til langt over 1000kr.

De trådløse og batterikrævende alarmer er de mest populære i Danmark, fordi danske børn ofte sover udenfor. Vælger...

Læs mere i Babylex

Klapvogn - køb af klapvogn

Når I vil købe en klapvogn, skal I overveje, hvad jeres behov er. Der findes mange forskellige modeller af klapvogne, som hver har deres fordele.

En klapvogn kan være praktisk, når I bevæger jer rundt i byen, eller tager feks. bus eller tog. En klapvogn er ofte let at manøvrerer rundt med, og den fylder ofte mindre end en barnevogn, hvilket kan gøre den praktisk i hverdagen. Samtidig kan mange klapvogne klappes sammen, så de f.eks. kan være med i bilen, hvis I f.eks. skal i ZOO...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg skriver da jeg gerne vil takke dig for dine råd og støtte. Lige da jeg læste dit brev blev jeg ked af det, for jeg ville for alt i verden være en mor, som giver sit barn opmærksomhed nok. Men du havde jo ret :0)

Jeg har fået det godt igen, er begyndt at arbejde og får medicin og går til samtaler ved en psykolog. Det har hjulpet mig meget.

Jeg vil sige 1000 tak til dig for at støtte mig og give mig råd.

Du hører nok fra mig igen

Knus fra mig