Svar: Graviditet - ømme bryster
4. juni 2007
Alder:
0 mdr.
Kære IM
Ja man kan godt ligne Dolly Parton i et stykke tid - det er faktisk ofte bryststørrelsen som afslører at en kvinde er gravid synes jeg - det er i hvert fald svært at skjule for veninder og familie, når barmen stiger så meget:o)
Oppustethed er også normalt og det er en svær periode, der hvor man er gravid og tøjet allerede strammer - og man jo endnu ikke er nået dertil hvor man kan købe ventetøj... Det hører med og er ikke tegn på at der er noget galt.
Sørg for at gå nogle ture, så du kommer ud og bliver rørt, det hjælper på tarmene og sætter lidt gang i tarmperstaltikken og det kan hjælpe lidt. Det er vigtigt at holde sig lidt igang og få lidt motion - også når man er gravid.
Fortsat held og lykke med det hele:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske