Svar: Min menstruationer har rykket sig - er det normalt?
29. maj 2007
Alder:
0 mdr.
Kære Theresa
Det er rigtig dejligt at I gerne vil have et barn og det er rigtig hårdt at det ikke rigtig lykkes for jer.
Det er meget forskelligt hvor hurtigt man bliver gravid efter stop med p-piller. Nogle kvinder bliver gravide meget hurtigt, da kroppen ligesom er 'kørt i stilling' på grund af de hormoner man har taget og for andre så går der rigtig lang tid inden det lykkes.
Du skriver at din menstruation altid har været lidt uregelmæssig (det er 6 uger imellem blødninger) både før du startede med p-piller og nu begynder mønsteret at ligne det samme. Jeg tænker derfor at det kan være svært at vide, hvornår du reelt har ægløsning og måske også derfor er det svært at blive gravid...
Min umiddelbare tanke er derfor at I måske skulle tale med lægen omkring dette og så bede om at få en henvisning til en gynækolog som kan undersøge dig og tale med dig om den menstruationscyklus du har.
Rigtig meget held og lykke med det hele fortsat og rigtig god weekend:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske