Svar: Gulerødder - 0 mdr.
21. maj 2007
Alder:
0 mdr.
Kære IM
Det ville jo være helt fantastisk hvis det nu viste sig at du var gravid, - tør jo næsten ikke nævne det... :o)
Problemet omkring gulerødder hænger sammen med Betacaroten (A vitamin), men jeg mener ikke at gulerødder er farligt eller problematisk at spise når man er gravid fordi betacaroten kun bliver omdannet til A vitamin, hvis kroppen har behov for det.
Jeg er dog ikke jordemoder og når du bliver gravid, så synes jeg du skal drøfte med hende, hvor mange gulerødder du må spise. Generelt så hander det jo også om at du skal spise varieret og det kan jo godt være svært hvis der ryger et helt kilo gulerødder ned dagligt... de fylder trods alt lidt i maven og tager pladsen op for noget af det andet, som også er vigtigt - f.eks. dit indtag af fisk:o)
Rigtig meget held og lykke fortsat - krydser stadig fingre:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske