Svar: Kan bare ikke blive gravid
2. maj 2007
Alder:
0 mdr.
Kære Tina
Det er rigtig hårdt at gå at ønske sig en lille ny og det bare ikke vil lykkes og jeg kan godt forstå du synes det er særlig svært, da din svigerinde nu er gravid.
Om der er noget fysiologisk til grund for at du ikke bliver så let gravid denne gang ved jeg desværre ikke. Jeg tænker at du måske skulle konsultere en gynækolog og få en snak med ham/hende, få lavet en undersøgelse og måske få lavet en scanning, hvor man vil kunne se om din livmoder, dine æggeleder og æggestokke ser helt ud som de skal osv. Prøv at tale med din læge om, hvorvidt du kan få en henvisning til en gynækolog.
Du skriver ikke hvor gammel din datter er, men det kan naturligvis godt have noget at sige. Nogle gange så sørger kroppen ligesom selv for at lægge nogle naturlige pauser imellem søskende.
Det er naturligvis vigtigt at du har regelmæssige menstruationer og at din cyklus således fungerer som den skal. Det er også vigtigt at du ikke har problemer med underlivet - at du således ikke lider af underlivsbetændelse osv. Det er generelt vigtigt at du sørger for at holde dig sund, at du dyrker noget motion og at du spiser sundt. Dette gælder også for din mand.
Håber at du kan bruge ovenstående lidt videre. Rigtig meget held og lykke og så må du ikke miste håbet - I har jo en dejlig pige, så mon ikke det nok skal lykkes igen:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske