Svar: Stikkende smerte i højre side
22. april 2007
Alder:
0 mdr.
Kære IM
Mange kvinder har menstruationssmerter som føles som en stikkende smerte i siden. Altså en smerte som er der samtidig og ofte lige når blødningen starter.
Nogle kvinder kan også mærke en stikkende smerte i underlivet, nogle gange i den ene side, andre gang i den anden, midt i deres menstruationscyklus - der hvor der er ægløsning.
Når man er gravid kan man også have denne stikkende smerte og dette skyldes ligamentsmerter som er ledbåndende som giver sig fordi livmoderen gør sig klar til det voksende foster i maven.
Der er således mange årsager til at man kan have en stikkende smerte i siden... Med den historie din mor har fortalt, så er det jo nærliggende at tænke på om du mon ligner din mor og derfor godt kan være gravid. De menstruationer du har haft har været korterevarende og mindre end du ellers oplever og derfor synes jeg det er relevant du lige drøfter muligheden med en læge.
Du kan naturligvis også prøve at tage en graviditetstest, men den vil sandsynligvis vise negativ fordi du fortsat bløder. Derfor synes jeg du skal kontakte lægen.
Rigtig meget held og lykke med det hele og krydser fingre for at den måske alligevel er der... :o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske