Svar: Evt 4 graviditet?

14. april 2007

Kategori:
Alder:
7 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Graviditet.

Kære Julie

Hvor er det dejligt at I så gerne vil have mange børn:o)

Et eller andet sted, så er det jo kun jer selv, der kan svare på det spørgsmål du stiller - tør I, skal I have et barn mere? Det er jo meget meget svært for mig at rådgive jer i den forbindelse.

Måske vil det hjælpe dig at tale med egen læge. Du kan også kontakte Pia Hern, som er jordemoder og som bl.a. har skrevet bogen "Fødsel og Smerte - hvordan du forbereder dig til fødselssmerten". Hun har hjemmesiden: www.mothernature.dk og jeg tænker at det kunne være rart for dig at tale med en jordemoder om hvordan en 4 fødsel kunne være for dig og de spekulationer du har - især fordi hun i forvejen har beskæftiget sig med det emne.

At du skulle få en 6 kg baby tror jeg dog ikke :o) Det er trods alt de færreste som vejer det.

Det er helt normalt at ...

Annonce

... menstruationen kan udeblive når du fortsat ammer. Kvinder som har født flere gange oplever ofte store forskelle på hvornår menstruationen begynder efter fødslerne. Efter første barn gik der måske 8 måneder, efter 2 barn kun 3 måneder, efter 3 barn næsten 1½ år osv. Altså meget store individuelle forskelle også hos samme kvinde.

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

De fleste børn vil sidde selv i 8 måneders alderen. Nogle lidt før og nogle lidt senere. Og med sidde selv mener jeg frit på gulvet. Din datter kan sandsynligvis godt sidde i høj stol osv. så det kommer nok stille og roligt. Sørg for at hun fortsat ligger så meget på maven som muligt, så hun får styrke i ryggen. Det er i maveliggende stilling at børn kryber, kravler, får styrke til at sidde osv.

Håber at ovenstående hjælper dig lidt videre. Rigtig meget held og lykke med børnene og en evt. nummer fire:o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om graviditet:

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

Annonce

Viden om børn:

Cykelhjelm

Alle børn bør bruge cykelhjem, når de cykler. Det gælder både når de cykler selv og når de sidder i cykelstol, i en ladcykel eller i en cykelanhænger.

Vælg en godkendt hjelm. Det vil sige en hjelm med et CE-mærke og godkendelsesnummeret EN 1078.

Derudover så skal hjelmen sidde rigtigt og det gør den når den dækker panden og sidder så stramt, at den ikke kan skubbes tilbage i nakken. I de fleste hjelme sidder skumgummipuder, som hjælper til at justere størrelsen, så...

Læs mere i Babylex

Cykelstol

De fleste børn vil fra ca. 9 måneders alderen sidde så stabilt, at de begynder at kunne sidde i en cykelstol monteret på en voksencykel.

Vælg en stol som har justerbare fodstøtter og remme til at spænde fødderne fast, så barnets fødder ikke kan komme i klemme i hjulet. En frakkeskåner på hjulene, kan være en god idé at sikkerhedshensyn.

Cykelstolen skal være spændt fast til cyklens stel. Det er ikke sikkert nok, hvis den kun er spændt fast til bagagebæren.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Selvfølgelig har jeg en tilknyttet kommunal sundhedsplejerske, men jeg er super glad for mit medlemskab hos NetSundhedsplejerkse.dk, da der dukker mange spørgsmål op i løbet ugen med en lille ny og jeg kan kun anbefale det.

Camilla Martin