Svar: Evt 4 graviditet?
14. april 2007
Alder:
7 mdr.
Kære Julie
Hvor er det dejligt at I så gerne vil have mange børn:o)
Et eller andet sted, så er det jo kun jer selv, der kan svare på det spørgsmål du stiller - tør I, skal I have et barn mere? Det er jo meget meget svært for mig at rådgive jer i den forbindelse.
Måske vil det hjælpe dig at tale med egen læge. Du kan også kontakte Pia Hern, som er jordemoder og som bl.a. har skrevet bogen "Fødsel og Smerte - hvordan du forbereder dig til fødselssmerten". Hun har hjemmesiden: www.mothernature.dk og jeg tænker at det kunne være rart for dig at tale med en jordemoder om hvordan en 4 fødsel kunne være for dig og de spekulationer du har - især fordi hun i forvejen har beskæftiget sig med det emne.
At du skulle få en 6 kg baby tror jeg dog ikke :o) Det er trods alt de færreste som vejer det.
Det er helt normalt at menstruationen kan udeblive når du fortsat ammer. Kvinder som har født flere gange oplever ofte store forskelle på hvornår menstruationen begynder efter fødslerne. Efter første barn gik der måske 8 måneder, efter 2 barn kun 3 måneder, efter 3 barn næsten 1½ år osv. Altså meget store individuelle forskelle også hos samme kvinde.
De fleste børn vil sidde selv i 8 måneders alderen. Nogle lidt før og nogle lidt senere. Og med sidde selv mener jeg frit på gulvet. Din datter kan sandsynligvis godt sidde i høj stol osv. så det kommer nok stille og roligt. Sørg for at hun fortsat ligger så meget på maven som muligt, så hun får styrke i ryggen. Det er i maveliggende stilling at børn kryber, kravler, får styrke til at sidde osv.
Håber at ovenstående hjælper dig lidt videre. Rigtig meget held og lykke med børnene og en evt. nummer fire:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske