Svar: Må man tage sol?
24. marts 2007
Alder:
0 mdr.
Hej Sine
Ja det er helt utroligt dejligt at foråret er kommet til Danmark nu - især når man i maven har et lille spirende liv, så er det jo rigtig dejligt:o)
Jeg vil foreslå dig at sætte dig på en havebænk og få lidt forårssol på kinderne i stedet for at gå i solarie.
Der er så vidt jeg ved ikke lavet undersøgelser som viser at det skal være skadeligt at gå i solarie, når man er gravid. Modsat er der jo så heller ikke noget som viser at det ikke er skadeligt. Man ved dog at man som gravid ikke bør blive overophedet, da varme kan påvirke barnets ilt-forsyning. Så derfor tænker jeg at tvivlen umiddelbart bør komme det ufødte barn til gode.
Håber dette er svar nok og at du kan finde en dejlig forårssolplet i haven :o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske