Overstimulering - 5 mdr.

24. marts 2007

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Overstimulering - 5 mdr.

Kære Helen

Nu skriver jeg igen igen......

Jeg har spurgt en del til min datters lille appetit. Jeg synes efterhånden det er utrolig belastende at hun spiser så lidt og at jeg næsten skal have hende til at sove før hun drikker af flasken. Oven i det er hun ekstrem stædig. Allerede meget tidligt omk. 2 mdr. alderen havde hun svært ved at koncentrere sig om at spise. Hun er meget udviklet rent motorisk, hun ruller rundt og bruger armene til at trække legetøj til sig. Dette gjorde hun allerede omk. 3. mdr. alderen.

Men det er som hun bliver overstimuleret af verdenen, hun vil mere end hun er klar til. Hun bliver hurtigt irriteret og har svært ved at falde til ro. Jeg har prøvet at give hende mad lige ...

Annonce

... når hun vågner, inden hun skal sove en lur osv intet er nemmere end det andet.

Hun er ekstrem svær at have med nogen steder, først og fremmest fordi hun ikke kan finde ro til at slukke sulten eller til at sove. Det går dog lidt nemmere her hjemme, da hun kender omgivelserne og kan få mere ro, men dog stadig svær.

Er der noget man kan gøre for børn der er så opmærksomme og hurtigt bliver overstimuleret? Det er hårdt psykisk for min mand og jeg, da vi føler at vi bliver buret inde og først kan komme rigtigt ud når hun bliver nemmere på et tidspunkt...

Hun er omk. 5 mdr nu. Kan du ligge en søvn skema for hende, da jeg er lidt i tvivl om hun får for meget eller lidt søvn om dagen.

Kærlig hilsen
Dorthe

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

Annonce

Viden om børn:

Ufrivillig natlig vandladning

Når børn tisser i sengen om natten, så kalder man det ufrivillig natlig vandladning, sengevædning eller Enuresis. Og der kan være flere årsager til at børn tisser i sengen om natten.

1. Arvelighed. Hvis mor og/eller far har tisset i sengen om natten, så er sandsynligheden for at barnet kommer til det større.

2. Hormoner. Det antidiuretiske hormon (ADH) udskilles fra hjernen om natten og skal nedsætte urinproduktionen om natten. Men nogle børn er lidt længere tid...

Læs mere i Babylex

Ammestillinger

Prøv dig frem med forskellige ammestillinger. Du kommer til at bruge mange timer på at amme og derfor er det vigtigt, at du gør dig det så behageligt som muligt.

Det er godt, hvis du kan hvile dig samtidig med at du ammer barnet og det er vigtigt, at du slapper af og ikke spænder i kroppen, hvis mælken skal løbe frit.

Sørg for god støtte til ryg og arme, når du sidder op, så du ikke får spændinger i skuldrene. Sid i en god stol, brug evt. puder i forskellige...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej

Så er Viggas mor på banen igen og sidder her med smil på læben og tænker over at du fik ret igen..... du har en fantastisk brevkasse og jeg ville være helt lost uden den :))

Tak for en dejlig brevkasse og undskyld jeg ikke kan gøre mine breve kortere :))

Med venlig hilsen
Viggas mor