Brev:
Overstimulering - 5 mdr.
24. marts 2007
Alder:
5 mdr.
Overstimulering - 5 mdr.
Kære Helen
Nu skriver jeg igen igen......
Jeg har spurgt en del til min datters lille appetit. Jeg synes efterhånden det er utrolig belastende at hun spiser så lidt og at jeg næsten skal have hende til at sove før hun drikker af flasken. Oven i det er hun ekstrem stædig. Allerede meget tidligt omk. 2 mdr. alderen havde hun svært ved at koncentrere sig om at spise. Hun er meget udviklet rent motorisk, hun ruller rundt og bruger armene til at trække legetøj til sig. Dette gjorde hun allerede omk. 3. mdr. alderen.
Men det er som hun bliver overstimuleret af verdenen, hun vil mere end hun er klar til. Hun bliver hurtigt irriteret og har svært ved at falde til ro. Jeg har prøvet at give hende mad lige når hun vågner, inden hun skal sove en lur osv intet er nemmere end det andet.
Hun er ekstrem svær at have med nogen steder, først og fremmest fordi hun ikke kan finde ro til at slukke sulten eller til at sove. Det går dog lidt nemmere her hjemme, da hun kender omgivelserne og kan få mere ro, men dog stadig svær.
Er der noget man kan gøre for børn der er så opmærksomme og hurtigt bliver overstimuleret? Det er hårdt psykisk for min mand og jeg, da vi føler at vi bliver buret inde og først kan komme rigtigt ud når hun bliver nemmere på et tidspunkt...
Hun er omk. 5 mdr nu. Kan du ligge en søvn skema for hende, da jeg er lidt i tvivl om hun får for meget eller lidt søvn om dagen.
Kærlig hilsen
Dorthe