Svar: Ægløsningstid
19. marts 2007
Alder:
0 mdr.
Kære IM
Jeg kan godt forstå du ønsker at blive gravid og mon ikke det også skal lykkes:o)
Det er rigtig godt at du ved, hvornår du har ægløsning, du skal dog passe på ikke at fokusere alt for meget på det, da psyken også spiller ind. Derudover tænker jeg at der jo skal to til at lave et barn og ikke kun ægløsning spiller ind - der er rigtigt mange faktorer f.eks. sædkvalitet....
Nu er jeg jo ikke læge, så hvordan jeres chancer er for naturlig graviditet tør jeg ikke sige. Det er dog ikke unormalt at der kan gå 8 måneder eller mere inden det lykkes.
Jeg synes dog det vil være en rigtig god idé at du bestilte en tid hos en gynækolog. Både til en samtale og til en undersøgelse. Gynækologen kan f.eks. scanne dig og se hvordan dine æggeledere, livmoder osv. ser ud og så vil han/hun kunne vejlede dig omkring ægløsningstidspunkt mv meget bedre end jeg.
Krydser fingre for det bedste og håber at du snart kan skrive og fortælle at du nu er blevet gravid:o) Rigtig meget held og lykke, god weekend og knus herfra:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske