Har jeg ikke nok mælk

19. marts 2007

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Har jeg ikke nok mælk

Hej

Jeg har en dreng på knap 4 uger. Han virker til at tage godt på i vægt og ligger måske på en vægtstigning på 200-300 g.om ugen. Han vil gerne sutte hos mig hele tiden og selv når han har ligget der længe (over 1 time) virker han igen sulten og skriger og laver suttelyde selv efter 20-30 minutter, hvorefter han sutter igen.

Vi prøver at holde ham hen, så der går mindst et par timer imellem hver amning, men han bliver virkelig ked af det. Vi har nogle gange den sidste uge givet ham noget erstatning eller hvis jeg har malket ud, modermælk hvis han vidste tegn på sult for hurtigt, og der har han spist i hvert fald 40-50 ml, nogle gange mere, så på mig virker det som om jeg ikke har nok mælk til ham.

Vi har også de sidste stykke tid efter at have ...

Annonce

... læst herinde, ladet ham spise ved et bryst, skiftet ble og så tilbudt ham det andet. Det passer meget godt med at han enten ikke gider mere eller falder i søvn. Men problemet er så er, at hvis han er vågen, så vil han have mad igen hurtigt. Hvordan finder jeg ud af om det er fordi min mælk ikke er god nok?? Og hvis vi suplere op med mme, er det ok?? og hvordan og hvornår gør man så det?? Det skal siges at i øjeblikket sover han mellem 2-3 timer ad gangen om dagen og om natten mellem 1-3 timer ad gangen..

Hvad skal jeg gøre, for han er virkelig ulykkelig og virker ikke til at have ondt. Og det er også en ond spiral at komme ind i, for jo mere sulten (ked af det) han virker, jo dårligere sover han, osv...

Tusind tak for en god brevkasse
Med venlig hilsen
Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Ekstra væske baby

Børn, der får flaske, kan i visse perioder have behov for at få ekstra væske. Det kan være ved sygdom med feber, eller i særligt varme sommerperioder.

Nogle gange vil barnet vise behov for en ekstra flaske mælk, og det er helt fint. Børn der får flaske skal have lov til at selvregulere deres behov. Men andre gange vil det være fint at tilbyde væsken som vand. De første 4 mdr. skal vandet koges. Derefter kan barnet få vand fra hanen, med mindre man har privat vandboring.

Læs mere i Babylex

Forkælelse - forkælede børn

Små børn kan kun fortælle dig, at de har brug for din hjælp ved at græde. Et lille barn kan ikke på anden måde give udtryk for, at det har behov for at blive taget op, blive skiftet, få mad, blive pludret med, krammet osv.

Derfor skal du altid reagere, når det lille barn græder. Det er en skrøne, at børn udvikler deres lunger, ved at få lov til at græde. Og det er heller ikke korrekt, at man forkæler et barn ved at reagere på dets gråd, tværtimod.

Små børn kan ikke...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for dine lange svar, du er så dejlig fornuftig :) Jeg er glad for at læse, at du i det store og hele kan understøtte det, vi i forvejen har gjort.

Tak skal du have for dine svar

Venlig hilsen, mor til Sofia 8 måneder