Brev:
Har jeg ikke nok mælk
19. marts 2007
Alder:
1 mdr.
Har jeg ikke nok mælk
Hej
Jeg har en dreng på knap 4 uger. Han virker til at tage godt på i vægt og ligger måske på en vægtstigning på 200-300 g.om ugen. Han vil gerne sutte hos mig hele tiden og selv når han har ligget der længe (over 1 time) virker han igen sulten og skriger og laver suttelyde selv efter 20-30 minutter, hvorefter han sutter igen.
Vi prøver at holde ham hen, så der går mindst et par timer imellem hver amning, men han bliver virkelig ked af det. Vi har nogle gange den sidste uge givet ham noget erstatning eller hvis jeg har malket ud, modermælk hvis han vidste tegn på sult for hurtigt, og der har han spist i hvert fald 40-50 ml, nogle gange mere, så på mig virker det som om jeg ikke har nok mælk til ham.
Vi har også de sidste stykke tid efter at have læst herinde, ladet ham spise ved et bryst, skiftet ble og så tilbudt ham det andet. Det passer meget godt med at han enten ikke gider mere eller falder i søvn. Men problemet er så er, at hvis han er vågen, så vil han have mad igen hurtigt. Hvordan finder jeg ud af om det er fordi min mælk ikke er god nok?? Og hvis vi suplere op med mme, er det ok?? og hvordan og hvornår gør man så det?? Det skal siges at i øjeblikket sover han mellem 2-3 timer ad gangen om dagen og om natten mellem 1-3 timer ad gangen..
Hvad skal jeg gøre, for han er virkelig ulykkelig og virker ikke til at have ondt. Og det er også en ond spiral at komme ind i, for jo mere sulten (ked af det) han virker, jo dårligere sover han, osv...
Tusind tak for en god brevkasse
Med venlig hilsen
Rikke