Svar: Graviditets tegn
30. januar 2007
Alder:
0 mdr.
Kære Henriette
Først tillykke med at du venter dig igen:o)
Da din første dag i sidste menstruation var den 31 december, så vil du nu være ca 4½ uge henne og have termin den 7. oktober.
At du ikke oplever graviditetstegn kan naturligt skyldes at du kun er godt en måned henne. I takt med at livmoderen vokser og 'løfter sig op' for at forberede sig til at der skal komme et nyt lille barn, så vil du sandsynligvis begynde at mærke betydeligt mere til det hele.
Nogle kvinder oplever at få brystspændinger ret hurtigt (omkring det tidspunkt, hvor du er nu), andre først betydeligt senere og atter andre oplever ikke særlig meget brystspænding.
Det at du har været gravid før og har født August, gør jo at din krop denne gang er forberedt på en anden måde. Der er lidt bedre plads, brystet er mere elastisk osv. Der er derfor aldrig to graviditeter som er ens. Nogen kvinder fortæller også at deres graviditeter har været vidt forskellige alt efter om det var drenge eller piger de ventede - hvormeget der er i dette eller om det er ammestuesnak ved jeg ikke:o)
Du kan altid ringe til en gynækolog og bede om at få en tid. Fortæl din historie, at du tidligere har aborteret og at du har brug for at blive scannet - det kan du godt blive allerede nu:o)
Knus herfra, rigtig god weekend og rigtig meget held og lykke med det hele:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske