Vågner tidligt og lur i løbet af dagen

30. januar 2007

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Vågner tidligt og lur i løbet af dagen

Hej Helen

Jeg har lige et par spoergsmaal ang at vaagne meget tidligt. Vi har kaempet lidt med Johan, for at han skulle laere at sove i egen seng i sit eget vaerelse. Det gaar rigtig fint, vi er dog ikke helt konsekvente, og har det lidt med at tage ham ind til os, hvis han en nat bliver ved med at vaagne. Det skal lige siges at han er begyndt at sove naesten hele natten igennem, det er tit at vi ikke hoerer ham foer omkring 4 - 5 tiden om morgenen.

Han vaagner naesten hver morgen klokken 5 og staar op i sengen, jeg kan ikke faa ham til at sove vidre, men hvis jeg tager ham med ind i vores seng, kan vi som regel faa en lille time mere. Det skal dag lige siges at han ikke rigtigt sover, han mosler mere rundt, hiver mig i haaret osv...
Saa jeg sover faktisk ikke alligevel.

Det jeg egentlig bare vil hoere er, om jeg ...

Annonce

... skal vaere konsekvent og bare tage ham op, og saa starter vi dagen der, eller om jeg skal lade ham ligge indtil jeg mener det er staa op tid? Saa han laerer at dagen ikke starter kl 5, hvis jeg lader ham ligge bliver det saadan noget med at gaa ind og give sutten hver 5 minut og han kommer til at ligge og skrige...

Jeg gider ikke have ham i vores seng, det skal stoppe nu, han bliver et aar om faa dage, saa nu har jeg altsaa faaet nok.

Saa vil jeg hoere om hvor gamle de er naar man begynder at tage formiddagsluren fra dem?

Jeg kan maerke paa Johan at han nogen dage ikke behoever den lur, men alligevel virker han traet, bare ikke traet nok til at ville sove. Jeg syntes heller ikke det er fedt at han skal ligge og skrige i 30 minutter for at sove i 45 minutter..
Men er det ikke lidt tidligt?

Paa forhaand tak,
Lotte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Salg af modermælk

Især for tidligt fødte børn har stor glæde af at få modermælk og derfor køber flere børneafdelinger modermælk til disse børn.

Hvis du producerer meget mælk vil det derfor være en rigtig god idé at sælge noget at din mælk.

Da mælken især i de første 2 mdr er meget næringsholdig, er det især denne mælk, som man er interesseret i. Det er også vigtigt at mor ikke er ryger og ikke tager medicin.

Du kan henvende dig til Kvindemælkscentralen på Hvidovre...

Læs mere i Babylex

Amning

Sundhedsstyrelsen anbefaler at børn ammes sålænge som muligt. Helst fuldt ud til de er 6 måneder gamle og delvist frem til 12 måneders alderen eller længere, hvis mor og barn ønsker det.

Brystmælk er nøje afstemt til barnets forskellige behov og modermælk indeholder vigtige antistoffer, som beskytter det lille barn mod infektioner. Det tager tid at etablere en amning, for de fleste tager det ca. tre uger, men der kan gå op til 6 uger før mælkemængden har afstemt sig efter barnets...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for dit tip om "drilleblæren" og "drillenumsen". Det var lige i øjet!

Pludselig blev af-med-ble et projekt, som vores datter kunne forholde sig til og føle sig som en del af. Lige fra den håbefulde: "Vi skal nok få krammet på den drilleblære, ikk?" til den lettere truende: "Jeg har sagt til drillenumsen, at hvis den ikke opfører sig ordenligt, så ringer jeg til politiet, også kommer den i fængsel".

Så nu er hun uden ble (om dagen) og siger fint til selv og overholder de faste toilettider - om morgenen og aftenen og efter måltider - uden (ret meget) brok.

Tak for hjælpen. Det er stor lettelse for os ikke at skulle skændes med hende om den åndssvage ble.

Venlig hilsen

Helt Utrolig Lettet