Brev:
Vågner tidligt og lur i løbet af dagen
30. januar 2007
Alder:
12 mdr.
Vågner tidligt og lur i løbet af dagen
Hej Helen
Jeg har lige et par spoergsmaal ang at vaagne meget tidligt. Vi har kaempet lidt med Johan, for at han skulle laere at sove i egen seng i sit eget vaerelse. Det gaar rigtig fint, vi er dog ikke helt konsekvente, og har det lidt med at tage ham ind til os, hvis han en nat bliver ved med at vaagne. Det skal lige siges at han er begyndt at sove naesten hele natten igennem, det er tit at vi ikke hoerer ham foer omkring 4 - 5 tiden om morgenen.
Han vaagner naesten hver morgen klokken 5 og staar op i sengen, jeg kan ikke faa ham til at sove vidre, men hvis jeg tager ham med ind i vores seng, kan vi som regel faa en lille time mere. Det skal dag lige siges at han ikke rigtigt sover, han mosler mere rundt, hiver mig i haaret osv...
Saa jeg sover faktisk ikke alligevel.
Det jeg egentlig bare vil hoere er, om jeg skal vaere konsekvent og bare tage ham op, og saa starter vi dagen der, eller om jeg skal lade ham ligge indtil jeg mener det er staa op tid? Saa han laerer at dagen ikke starter kl 5, hvis jeg lader ham ligge bliver det saadan noget med at gaa ind og give sutten hver 5 minut og han kommer til at ligge og skrige...
Jeg gider ikke have ham i vores seng, det skal stoppe nu, han bliver et aar om faa dage, saa nu har jeg altsaa faaet nok.
Saa vil jeg hoere om hvor gamle de er naar man begynder at tage formiddagsluren fra dem?
Jeg kan maerke paa Johan at han nogen dage ikke behoever den lur, men alligevel virker han traet, bare ikke traet nok til at ville sove. Jeg syntes heller ikke det er fedt at han skal ligge og skrige i 30 minutter for at sove i 45 minutter..
Men er det ikke lidt tidligt?
Paa forhaand tak,
Lotte