Svar: Forsinket menstruation eller gravid?
29. januar 2007
Alder:
0 mdr.
Kære utålmodige par
Jeg kan godt forstå at I er ved at være lidt utålmodige og I har også forsøgt at blive gravide forholdsvis længe.
Det lyder som om din cyklus er lidt uregelmæssig og det betyder jo at både din ægløsning og din menstruation kan komme meget forskudt. De fleste kvinder har en cyklus på 28 dage og du fortæller at din cyklus gennemsnitligt er 35 dage, hvilket også er normalt, men da du har været på p-piller så har din cyklus ikke været sådan.
Jeg synes det vil være helt relevant at du få en tid hos lægen eller måske prøver at kontakte en gynækolog og hører om du kan få en tid til undersøgelse og samtale der. Hvis gynækologen ud fra din forklaring mener at du kan være gravid, så vil vedkommende sandsynligvis kunne scanne dig og så kan du få svar.
En negativ graviditetstest behøver ikke at betyde at man ikke er gravid, da den måler HCG niveauet og det varierer meget fra kvinde til kvinde. Og at gå næsten to måneder over tiden, synes jeg lyder helt relevant at få undersøgt.
Hvorvidt du er gravid kan jeg jo desværre ikke svare på, men jeg krydser fingre for jer og håber på det bedste. Og så må du se at få bestilt en tid:o)
Rigtig meget held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske