Svar: Forsinket menstruation eller gravid?

29. januar 2007

Kategori:
Alder:
0 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Graviditet.

Kære utålmodige par

Jeg kan godt forstå at I er ved at være lidt utålmodige og I har også forsøgt at blive gravide forholdsvis længe.

Det lyder som om din cyklus er lidt uregelmæssig og det betyder jo at både din ægløsning og din menstruation kan komme meget forskudt. De fleste kvinder har en cyklus på 28 dage og du fortæller at din cyklus gennemsnitligt er 35 dage, hvilket også er normalt, men da du har været på p-piller så har din cyklus ikke været sådan.

Jeg synes det vil være helt relevant at du få en tid hos lægen eller måske prøver at kontakte en gynækolog og hører om du kan ...

Annonce

... få en tid til undersøgelse og samtale der. Hvis gynækologen ud fra din forklaring mener at du kan være gravid, så vil vedkommende sandsynligvis kunne scanne dig og så kan du få svar.

En negativ graviditetstest behøver ikke at betyde at man ikke er gravid, da den måler HCG niveauet og det varierer meget fra kvinde til kvinde. Og at gå næsten to måneder over tiden, synes jeg lyder helt relevant at få undersøgt.

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Hvorvidt du er gravid kan jeg jo desværre ikke svare på, men jeg krydser fingre for jer og håber på det bedste. Og så må du se at få bestilt en tid:o)

Rigtig meget held og lykke.

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om graviditet:

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

Annonce

Viden om børn:

Allergi børn

Børn fødes ikke med allergi, men alle børn kan få allergi, og det er vigtigt at forebygge allergi i hverdagen.

Allergi er ofte en arvelig sygdom, som tit knytter sig til astma, høfeber, børneeksem og fødevareallergi. Hvis forældre eller søskende har allergi eller har haft behandlingskrævende allergi, så vil risikoen for, at et nyt lille barn også får allergi være større. Men selvom I ikke har allergi i familien, vil der være 5-10% risiko for, at jeres barn udvikler allergi.

Læs mere i Babylex

Mellemmåltider børn

Børn har brug for at få 3-4 mellemmåltider i løbet af dagen. Børn over 1 år bevæger sig ofte meget og mellemmåltiderne sikrer deres energibehov. Derfor skal mellemmåltider også være sunde.

Mellemmåltiderne vil ofte ligge formiddag, eftermiddag, før aftensmaden og som godnatmåltid.

Mellemmåltider kan være:
- Grovbolle f.eks. havregrynsboller, eller grovbrød med lidt frugt
- Rugbrødssnitter med smør, ost, frugt
- Frisk frugt, råkost,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Du har efterhånden reddet mig nogle gange. Jeg er meget taknemmelig for din rådgivning, især nu hvor jeg befinder mig i udlandet og er mor til mit første barn, hvilket betyder, at alt er nyt.

Hilsen
Mor i udlandet