Svar: Bør man mærke liv i 19. uge?
16. december 2003
Alder:
0 mdr.
Kære Line
Et stort tillykke med graviditeten. Det er helt normalt. Man siger at fra 18-20 uge begynder de fleste kvinder at mærke fosterbevægelser. Hos førstegangsfødende, som ikke ved hvordan det føles, tager det lidt længere tid, før man bliver helt sikker på, hvad man mærker og førstegangsfødende mærker således liv nogle uger senere end flergangsfødende.
Nogle gange er det lettest at mærke, hvis man ligger sig helt roligt ned på rygen og venter med en lille hånd på maven, men som sagt kan det vare lidt endnu, før du er helt sikker på hvad du mærker.
Hvis du ikke allerede har bogen "Et barn bliver til" så skulle du ønske dig den i julegave. Du kan læse mere om bogen i bogguiden her på siden.
Fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske