Svar: Gravid og blødninger?
1. december 2006
Alder:
0 mdr.
Hej med dig
Det er korrekt at nogle kvinder oplever at have lidt menstruationslignende blødning selv om de faktisk er gravide - de lyder som om din søster bla. har haft det på denne måde og måske I ligner hinanden.
Man ved at alkohol skader barnet i maven og så vidt jeg ved, kender man ikke til en minimumsgrænse - man kan altså ikke sige, at hvis man bare kun drikker 2 glas, så sker der ikke noget. Derfor anbefales det at man ikke drikker alkohol når man er gravid og når man ammer.
Hvis du vil være helt sikker på ikke at gøre noget galt, så du risikerer at skade det barn du måske venter, så må du lade være med at drikke. Hvis dette er for svært, så kan løsningen være ikke at tage til julefrokost:o)
Håber du finder en løsning og rigtig meget held og lykke med det hele:o) Og rigtig god jul :o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske